Nem szűkölködnek nevezetes napokban az amerikaiak, a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelző fekete pénteket a "cyber hétfő" követte, a hálaadási szünet után munkahelyeikre visszatérő alkalmazottak ugyanis rögtön nekiestek az internetnek és folytatták az ajándékvadászatot. Egyes kiskereskedelmi honlapok látogatottsága több mint duplájára emelkedett az előző év azonos napjához képest, a Visa pedig a kártyabirtokosok kiadásainak 26%-os emelkedéséről számolt be. Az ünnepi rohammal kapcsolatban azonban érdekes trendek rajzolódnak ki: míg a hagyományos üzletek a forgalom visszaesésére számítanak, addig a legtöbb országban száguldanak az online értékesítések. Az új hullámot természetesen a hagyományos kereskedők is meglovagolják és érdekes módon az ő weblapjaik mutatják a legnagyobb növekedést - világít rá az Economist összeállítása.
Kik a legjobbak?. A fenti változást jól szemlélteti, hogy hálaadás napján a Wal-Mart honlapjának látogatószáma először haladta meg az Amazonét a Hitwise adatai szerint. A comScore Networks prognózisa alapján a karácsony előtti két hónap során 19 milliárd dollár fölé emelkedhet az amerikai online értékesítési forgalom, mely év/év alapon 24%-os növekedésnek felel...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés