Előfizetői tartalom

Kóka: tarifa- és menetrend-összehangolások, 28 vasúti mellékvonal még idén megszűnik

Portfolio
A kormány mai ülésén - összhangban a sajtóértesülésekkel - arról döntött, hogy hasonlóan a MÁV Zrt.-hez, a Volán-társaságok vagyonkezelési jogát a továbbiakban az ÁPV Zrt. helyett a gazdasági és közlekedési miniszter gyakorolja - jelentette be Kóka János. A döntést azzal indokolta a GKM vezetője: így lehet véget vetni annak az időszaknak, hogy a MÁV és a Volán-társaságok egymással versenyeznek a minél több állami fogyasztói árkiegészítésért az utasok hátrányára. A tömegközlekedési reform keretében a cél az, hogy tarifa- és menetrend szinten össze legyen hangolva a MÁV és a Volán-társaságok működése. Ugyanazon a szakaszon vagy csak vasúti, vagy csak autóbuszos személyszállításért juttat majd díjat a költségvetés.

Kapcsolódó cikkünk2006.07.05 09:10Ma indul a tömegközlekedési reform - mi tudható eddig? Kóka elmondta: az állam 2012-ig szóló közszolgáltatási szerződéseket köt a MÁV-val és a Volán-társaságokkal, ebben rendeli meg a szolgáltatásokat a tőlük, és a dokumentumokban minőségi garancia is rögzítésre kerül. A végeredmény az, hogy közszolgáltatási szerződéses díjként...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés