Előfizetői tartalom

Szupermarketek árnyékában - Tovább csökkent a kisboltok piaci részesedése

Portfolio
A szupermarketek piacrésze stabilizálódott, a kisboltok együttes piaci súlya csökkent, míg a hipermarketek és cash&carry üzletek piacrésze stagnált az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb tanulmányából. A vásárlók által egy alkalommal elköltött összeg mértéke nőtt és egyre többen járnak autóval bevásárolni. A kártyás fizetések továbbra is a hipermarketekre a legjellemzőbbek, ahol azok az összforgalom mintegy 30 százalékát teszik ki.

Az adatok tanúsága szerint 2006 első félévében mintegy 64 milliárd forinttal több bevételt realizált a hazai kiskereskedelem, mint egy évvel korábban. E tény mögött az enyhén csökkenő vásárlási gyakoriság mellett a növekvő átlagos vásárlásonkénti költés áll. Míg 2005 első félévében egy vásárló átlagosan 1,588 forintot fizetett a kasszánál alkalmanként, addig...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés