Előfizetői tartalom

Fogy a pezsgő, ömlik a profit - ki a legnagyobb nyertes?

Portfolio
Az ünnepek alatt a pezsgőfogyasztás jelentősen megugrik, amelyből úgy tűnik, hogy a francia LVMH nevű cég profitálhat a leginkább. A világ csaknem 5.4 milliárd dolláros pezsgőpiacán az elmúlt években domináns szerepet épített ki magának a francia milliárdos, Bernard Arnault tulajdonában lévő LVMH, amely jelenleg csaknem 19%-os részesedéssel rendelkezik a globális pezsgőértékesítésekből. Az Egyesült Államokban még ennél is nagyobb népszerűségnek örvendenek az LVMH márkái, ugyanis csaknem minden három értékesített üveg pezsgőből kettő a cégtől származik. Az elmúlt évek munkájával ugyanis az LVMH elérte, hogy a francia "Champagne" borvidék szőlőkitermelésének nagy részét ellenőrzése alatt tartja, miután az elmúlt években a független termelők nagy többsége a céggel kötött szerződést. Stratégiájának köszönhetően a holding nagy valószínűséggel a közeljövőben is meg tudja tartani piacvezető pozícióját. A luxuscikkek forgalmazásával foglalkozó cég teljes bevételeinek mintegy 18%-át teszik ki a márkás szeszesitalok értékesítéséből származó bevételek, amelyek az idei évben is kétszámjegyű ütmben bővülhetnek - írja a Wall Street Journal.

Mivel foglalkozik az LVMH? Az LVMH francia holdingtársaság olyan nemzetközi cégeket fog össze, amelyek márkás luxustermékek gyártásával és értékesítésével foglalkoznak. A harmadik negyedévben a "borok és alkohol" divízió árbevétele a teljes bevétel 18%-át adta. A várakozások szerint a cég szeszesital-divíziója az idei évben kétszámjegyű ütemben, 10%-kal növekedhet.Az...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés