Megvásárolta a MOL a Bohemia Realty és a Pap Oil Cerpaci Stanice társaságokat, melyek a Pap Oil márkanév alatt országos lefedettségű benzinkút hálózatot üzemeltetnek a Cseh Köztársaságban. Az akvizíció 124 üzemanyag-töltőállomásra terjed ki. Az akvizíció beleillik a MOL stratégiájába, az ország ugyanis a MOL finomítók ellátási hatókörén belül esnek, ráadásul a cseh piac növekedési kilátásait tekintve verheti a magyart, ahhoz hasonló kereskedelmi marzsok mellett. Bár a vételár nem publikus, a szektorban zajló eszközértékesítési lázból kiindulva a tranzakció időzítése megfelelőnek tűnik, ráadásul annak méretei alapján vélhetően a MOL adósságmutatóira sem lesz érdemi hatása.
A beruházás összhangban van a MOL-csoport stratégiájával, növeli a Csoport piaci jelenlétét és kiskereskedelmi piaci részesedését a finomítók ellátási hatókörén belül és lehetőséget teremt további szinergiák kiaknázására a Downstream üzletágban. Az új üzemanyagtöltőállomások állandó felvevő piacot biztosítanak a finomítói termékek számára, valamint elősegítik...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés