Üzlet

Aggódhatnak a bankok - A Facebook is beléphet az elektronikus fizetési piacra

Portfolio
Miközben a bankok azért küzdenek, hogy jó pozíciót foglaljanak el az online fizetések piacán, egy új versenyző készülődik a beszállásra, a Facebook. Ahogyan az internet és mobil hálózatok esetében, a közösségi-média hálózatokat sem tartották a mobil fizetési piacra alkalmas belépőknek, de ez nem marad így sokáig - vélik elemzők a banktech.com tudósítása szerint.
A közösségi portál nagyot kaszált a "Facebook Credit" bevezetésével, mely olyan virtuális pénznem, amellyel az oldalon az alkalmazások és hirdetések által kínált termékeket és szolgáltatásokat lehet megvenni. Árbevétele jelentős része származik ebből a forrásból, a Facebook ugyanis 30%-ot kap minden tranzakció után. Ezt a rendszert azonban felszámolják, és a hirdetőknek és alkalmazásoknak lehetősége nyílik az eddig dollár alapú számítás helyett a helyi pénznemekben is váltania. Ez azért fontos, mert így lokálisan eltérő árazást is alkalmazhatnak a különböző piacokon.

"Miért is számolja fel virtuális pénznemét a Facebook, ha nem azért, mert lassan képesek lesznek a fizetési piacra lépni?" - érvel a PricewaterHouse igazgatója, George Warfel. Azért érné meg nekik piacra lépni, mert óriási versenyelőnye a piacra lépéskor, hogy 450 millió regisztrált felhasználója van, aki naponta használja az oldalt. A portál jelenleg több, mint 50 országban, több mint 80 fizetési módot biztosít. A bankok nem lehetnek biztosak abban, hogy a Facebook nem hagyja majd ki őket a tranzakciók bonyolításából, a Visa, Mastercard és Paypal logója mellett lehet, hogy felbukkan majd a Facebooké is.

Már arra is van példa, hogy szorosabb kapcsolatot épített ki a Facebook egy bankkal. Az ausztrál Commonwealth Bankkal való együttműködés eredménye, hogy egy alkalmazás segítségével a felhasználók saját profiljukon keresztül átutalási megbízásokat adhatnak. Például barátaiknak vagy családtagjaiknak utalhatnak pénzt néhány kattintással, a megbízásokat a bank saját rendszere irányítja.

Az is elképzelhető, hogy a bankokkal szoros partnerségi kapcsolatot kötve foglal majd el helyet a portál a fizetési piacon, ugyanis felmérések szerint a bankokra sokkal szívesebben bízzák a felhasználók a pénzüket, mint bármelyik tech-vállalatra. A pénzintézetek tevékenységének szabályozása ugyanis sokkal szigorúbb, mint például a Facebooké, ezért lehet, hogy elkerülhetetlen lesz a bankok bevonása az üzletbe.
nemet autoipar autogyartas
cimlap_2050klimasemlegesseg
shutterstock_1420888847
nyugdíj191203gettystock
varga mihály MTI
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Hazai és nemzetközi kitekintés.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Frankfurti tőzsde