Üzlet
Aggódhatnak a bankok - A Facebook is beléphet az elektronikus fizetési piacra
"Miért is számolja fel virtuális pénznemét a Facebook, ha nem azért, mert lassan képesek lesznek a fizetési piacra lépni?" - érvel a PricewaterHouse igazgatója, George Warfel. Azért érné meg nekik piacra lépni, mert óriási versenyelőnye a piacra lépéskor, hogy 450 millió regisztrált felhasználója van, aki naponta használja az oldalt. A portál jelenleg több, mint 50 országban, több mint 80 fizetési módot biztosít. A bankok nem lehetnek biztosak abban, hogy a Facebook nem hagyja majd ki őket a tranzakciók bonyolításából, a Visa, Mastercard és Paypal logója mellett lehet, hogy felbukkan majd a Facebooké is.
Már arra is van példa, hogy szorosabb kapcsolatot épített ki a Facebook egy bankkal. Az ausztrál Commonwealth Bankkal való együttműködés eredménye, hogy egy alkalmazás segítségével a felhasználók saját profiljukon keresztül átutalási megbízásokat adhatnak. Például barátaiknak vagy családtagjaiknak utalhatnak pénzt néhány kattintással, a megbízásokat a bank saját rendszere irányítja.
Az is elképzelhető, hogy a bankokkal szoros partnerségi kapcsolatot kötve foglal majd el helyet a portál a fizetési piacon, ugyanis felmérések szerint a bankokra sokkal szívesebben bízzák a felhasználók a pénzüket, mint bármelyik tech-vállalatra. A pénzintézetek tevékenységének szabályozása ugyanis sokkal szigorúbb, mint például a Facebooké, ezért lehet, hogy elkerülhetetlen lesz a bankok bevonása az üzletbe.