Előfizetői tartalom

Véletlenül csúszott ki a Daimler profit warningja

Portfolio
A tervezettnél korábban, már szerda este kiszivárogtak a Daimler harmadik negyedéves számai. Eredetileg csütörtök reggel, az európai piacnyitás előtt tették volna közzé a gyorsjelentést, a vállalat amerikai részlegénél azonban "hibás" levelezőlistára került a dokumentum, így néhány órával a tervezettnél korábban értesültek e befektetők a profit warningról is. Ez a Google és a Dow Chemical után rövid időn belül már a harmadik, hivatalos közleménnyel kapcsolatos malőr. A Daimler egyébként a negyedévben még jól teljesített, a csoport járműeladásai és árbevétele is emelkedett tavalyhoz képest, a termékfejlesztéssel és az üzemek bővítésével kapcsolatos költségek emelkedése miatt az operatív és a nettó profit azonban már visszaesést mutat, a menedzsment a harmadik negyedév vége felé már kirajzolódó negatív trendek miatt csökkentette idei évre vonatkozó eredmény-várakozását. A vállalat részvényeinek árfolyama a rossz hírek hatására közel 3 százalékos mínuszba került a csütörtöki nyitást követően. A gyorsjelentés fontosabb pontjai: az eladások 1%-kal, az árbevétel 8%-kal nőtt tavalyhoz képest a személy- és teherautó részleg erős, a van és a busz-eladások terv alatt alakulnak a menedzsment csökkentette idei eredmény-várakozását

Ez a negyedév még erős volt A harmadik negyedévben a Daimler-csoport 528.600 járművet értékesített, ami 1 százalékkal haladja meg a tavalyi szintet. Az árbevétel azonban a termékmix eltolódásának köszönhetően 8 százalékkal 28,6 milliárd euróra nőtt, a bővülés egy részét azonban a devizák kedvező mozgása magyarázza, enélkül az emelkedés 3 százalékos lett volna....

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés

 
Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!