A közlekedési balesetekben a vétlen fél, vagy felek által elszenvedett károk megtérítése érdekében került megalkotásra a felelősségbiztosítási rendszer. Bő húsz évvel ezelőttig a hajtóanyagok árába volt beépítve a fizetendő díj, majd bevezetésre került a mostani, az üzemeltetők által rendszeres időközönként fizetett rendszer. Ennek keretében minden rendszámmal rendelkező járműre, illetve a segédmotoros kerékpárra vonatkozóan szerződést kellett kötni egy biztosítótársasággal. Az idei évre több tekintetben is módosult a kgfb szabályozás, egyes állami tulajdonú, irányítású szerveket kiemelt belőle, és számukra lehetővé tette a kgfb szerződés nélküli közlekedést.
Ilyen szervezet többek között a Honvédelmi Minisztérium is, mely jelentős méretű járműparkot üzemeltet mind a hazai, mind a határokon túli utakon. A Portfolio.hu megkeresésére a Honvédelmi Minisztérium az alábbi válaszokat adta az új rendszer bevezetésének eredményességéről: Portfolio.hu: Az évből eltelt eddigi tíz hónap tapasztalatai alapján gazdaságilag helyes lépés...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Az előfizetés a következőket tartalmazza:
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés