Manapság széles körben elterjedt gyakorlat, hogy a vállalatok menedzsmentje szép magyar kifejezéssel élve guide-olja az elemzőket, vagyis a rendszeres háttérbeszélgetéseken igyekeznek befolyásolni az elemzői becsléseket, ezen keresztül pedig a piaci várakozásokat. Nem egy vállalatnál láthattuk az elmúlt években, hogy rendre felülteljesítették a konszenzusos becsléseket, ez részben annak köszönhető, hogy a cégek vezetői ügyesen irányították az analistákat. Aswath Damodaran szerint több olyan tényező van melyet az elemzőknek és a piaci szereplőknek érdemes figyelembe venni ebben a "játékban". Az alábbiakban az Apple, a Blackberry, a Volkswagen és az OTP példáján keresztül mutatjuk be, milyen fontos szerepe van a várakozások jó menedzselésének.
Aswath Damodaran
Aswath Damodaran a New York-i Egyetem professzora, a pénzügyi területek szakértője, a vállalatértékelés oktatásában világszerte használt könyveiről ismert leginkább. Mielőtt a New York-i Egyetemhez csatlakozott volna, a kaliforniai Berkeley-i egyetem óraadó tanára volt.
A BusinessWeek a 12 legjobb amerikai egyetemi professzor közé választotta. Játék...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés