Üzlet

E-útdíj: ennyit fizethetnek a fuvarozók

Portfolio
Az NFM rendelettervezetében megjelölte, hogy mennyit kell majd fizetniük a 3,5 tonna feletti tehergépjárműveknek a megtett úttal arányosan az egyes utakon - írja a Népszabadság. A rendelettervezetet hivatalosan még nem tette közzé a minisztérium. A díjköteles úthálózat 6513 kilométer lesz, vagyis körülbelül 200 kilométerrel hosszabb, mint azt korábban tervezték. Az alapdíjakat környezetvédelmi alapon is növelve a pótkocsival közlekedő teherautók akár 130 forintot is fizethetnek kilométerenként a sztrádákon.
Ha az útdíj tenderen győztes kis magyar vállalkozás, az I-Cell képes lesz hadrendbe állítani a tervezett július 1-jei határidőre a rendszert, akkor a legdrágább útszakaszokon akár 130 forintot is fizethetnek a fuvarozók egyetlen megtett kilométerért.

A díjfizetésre kötelezett legkisebb, kéttengelyes teherautók például a gyorsforgalmi utakon 49,9 forintos, a főutakon 21,23 forintos kilométerenkénti alapdíjjal számolhatnak. A három tengellyel rendelkező kamionok alap kilométerdíja a sztrádákon 70,02 forint, a főúti szakaszokon 36,75 forint lesz. Az ennél is több tengelyes gépjárművek viszont a sztrádákon 108,38 forint, főutakon 67,6 forint alapdíjat kell, hogy leszurkoljanak majd kilométerenként.

Az elektronikus útdíjat szabályozó uniós irányelv lehetőséget ad arra, hogy a környezet károsításának mértéke alapján kedvezményt számoljanak el a kevésbé környezetkímélő teherautók után (illetve extra költséggel sújtják a környezetre károsabb teherautókat). Az alapdíjak az EURO II-es környezetvédelmi osztályba sorolt járművekre vonatkoznak, ehhez képest 0,85-ös szorzóval számítják az ennél jobb minősítésű két- és háromtengelyes járművek az alapdíjait, a négytengelyesek a 0,8-szorosát fizetik a díjaknak.

A korszerűtlenebb motorral felszerelt, EURO II-es osztálynál rosszabb kategóriába sorolt két- és háromtengelyes teherautók az alapdíj 1,15-szörösét, a négytengelyesek 1,2-szeresét fizetik majd. Ha a leginkább környezetszennyező négytengelyes járművekre pótkocsit is csatolnak, akkor az autópályákon akár 130 forintot is kénytelenek lesznek kifizetni a fuvarozók kilométerenként.

A megállapított díjak bruttó összegek, vagyis a forgalmi adót a fuvarosok elszámolhatják vagy visszaigényelhetik majd. A díjköteles úthálózat a korábban tervezett 6318 kilométer helyett 200 kilométerrel hosszabb lett a tervezet szerint, összesen 6513 kilométer.
BET
öngondi
elektromosauto0922
spurs190920egy
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
BET
Olvasta már? Áttörte a falat az OTP