Üzlet

Csak a forma nem változik - Opel Insignia

Hámor Iván
A megújított Opel Insignia elsőként a 65. Frankfurti Autószalonon (szeptember 12-22.) lép fel a nagyközönség előtt. Nemcsak megnyerő stílusával és teljesen új infotainment-generációjával híva fel magára a figyelmet, hanem műszaki tartalmával is: erős és hatékony motorok, mint a két új benzines turbó és az új, 99 grammos turbódízel egészítik ki a választékot.
A két teljesítménylépcsőben - 120 LE és 140 LE - kapható, Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval ellátott négy- és ötajtós kivitel fogyasztása a kombinált ciklus szerint mindössze 3,7 liter/100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) - az Opel Insignia 2,0 CDTI kategóriájának legtakarékosabb dízelautója, csekély károsanyag kibocsátása a német A+ hatékonysági osztályba emeli. A futómű és a kormánymű számos tökéletesítése a menetdinamikát fokozza, a komfort egyidejű javításával. Fejlesztői mindjárt tökéletesítettek az aerodinamikán is: 0,25-ös alaktényezőjével az Insignia a világ legáramvonalasabb ötajtós limuzinja.

Környezetkímélet és takarékosság terén élen jár az új Insignia 2,0 CDTI, amelynek kétliteres turbódízelje két teljesítményfokozatban készül (120 LE vagy 140 LE), és csupán 99 g/km a CO2-emissziója (Sports Tourer: 104 g/km CO2). Ezzel az A+ hatékonysági kategóriába tartozik. Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval a négy- és ötajtós kivitel kombinált fogyasztása mindössze 3,7 liter (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) - ezek a középkategória legjobb adatai. Az igazi nyertes persze a környezet és a tulajdonos, hiszen az új, 140 lóerős változat tíz lóerővel többet ad le az elődmodellnél, ugyanakkor 14%-kal kevesebbet fogyaszt és 13%-kal kevesebb a CO2 kibocsátása. Ám még az erősebb verzió - 163 LE - is csak 4,3 litert fogyaszt és 114 gramm CO2-t bocsát ki (Sports Tourer: 4,5 l/100 km és 119 g/km CO2), ezáltal szintén a legmagasabb, A+ hatékonysági kategóriába kerül.
Emellett húzóerejükkel is kitűnnek a 2,0 CDTI motorok, a 120 lőerős nyomatéka 320, a 140 lóerősé pedig 370 newtonméter, sőt a front- és összkerékhajtással egyaránt kapható 163 lőerős változat 380-newtonmétert produkál - mindhárom esetben a teljes terheléskor automatikusan belépő túltöltéssel.

A csúcs-dízel a 195 LE teljesítményű 2,0 BiTurbo CDTI, imponáló, 400 newtonméteres nyomatékkal, ugrásra kész reagálással és széles tartományban mintaszerű tolóerővel. A spontán gázvétel és a harmonikus erőkifejtés a soros, kétfokozatú feltöltés érdeme, de szerepet játszik a "Twin Cooler-System“, azaz a kettős töltőlevegő-hűtő is. A biturbós limuzin, hatfokozatú manuális sebességváltóval, 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 230 km/órát ér el (Sports Tourer: 8,9 s és 225 km/óra) 4,7 literes fogyasztás mellett. 125 grammos CO2 kibocsátása ezt is A hatékonysági kategóriájúvá teszi (Sports Tourer: 4,9 l/100 km és 129 g/km CO2). A fronthajtás és a manuális váltó mellett kapható az Insignia BiTurbo adaptív összkerékhajtással és hatfokozatú automatával is.

Az új benzinesek élvonalát a két közvetlen befecskendezéses turbómotor képviseli: a 2,0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) 250 LE-vel és 400 newtonméterrel, illetve az 1,6 SIDI Turbo, amelynek adatai 170 LE és már 1650/percnél jelentkező 260, sőt túltöltéssel 280 newtonméter. A nagy erő és a sima járás gazdaságossággal jár együtt. Az 1,6-os fogyasztása csupán 5,9 liter, károsanyag kibocsátása 139 gramm/kilométer (Sports Tourer: 6,2 l/100 km és 146 g/km) - ezek 16%-kal jobbak az előző turbóénál.

Nagy súlyt helyeztek a tervezők az 1,6 SIDI motor halk, zavaró frekvenciák nélküli működésére. A szívó- és kipufogórendszer optimalizálása során, különleges rögzítő-elemek és tömítés alkalmazásával, akusztikailag leválasztották a szelepfedelet a hengerfejről. A motorblokkban két kiegyensúlyozó tengelyt helyeztek el - a lökettérfogat-kategóriában egyedülálló ez a megoldás. Az eredmény nyugodt és csendes alapjárat, valamint nagy sebességeknél is kellemes motorhang lett.
Mind az 1,6 SIDI Turbo, mind a 2,0 SIDI Turbo kombinálható Start/Stop-rendszerrel és hatfokozatú manuális sebességváltóval, illetve új, kis súrlódású hatfokozatú automatával. Az utóbbi front- vagy összkerékhajtású lehet.

Az alap benzines a takarékos és tiszta (Euro-6-os) 1,4 Turbo, amely a piaci bevezetés óta szerepel a kínálatban, Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval. Teljesítménye 140 LE, nyomatéka 200 newtonméter (túltöltéssel 220 Nm), fogyasztása 5,2 liter, emissziója 123 g/km CO2 (Sports Tourer 5,6 l/100 km és 131 g/km CO2). Gazdaságos alternatívája a gázüzemű Opel Insignia 1.4 LPG (Liquefied Petroleum Gas) -140 LE, 200 newtonméter, Euro 6, 7,6 liter/ 100 kilométer (Sports Tourer: 7,9 l/100 km), 124 g/km CO2 (Sports Tourer: 129 g/km CO2), A hatékonysági kategória. Kettős üzemmóddal a hatótávja eléri az 1700 kilométert.

Az Insignia alacsony fogyasztásához hozzájárul a karosszéria légellenállásának csökkentése is, például az alváz nagy felületű burkolása, a szélesebb első spoiler, a hátsó lámpák áramvonalazott háza és a kilépőél. Modern részlet a Start/Stoppal felszerelt Insignia 2,0 CDTI mindkét teljesítményváltozatában az aktív Aero-Shutter, amely hidegindítás után elzárja a hűtőmaszkot. A motorházon átáramló levegő ugyanis normál körülmények között nyolc százalékát adja az autó légellenállásának! Az elzárás hatására gyorsabban eléri üzemhőmérsékletét, kevesebbet fogyaszt és tisztábban működik a motor. Mihelyt aztán hűtésre van szükség, önműködően kinyílik az Aero-Shutter. Mindezek hatásának köszönhetően a 0,25-ös alaktényezőjű Insignia a világ legáramvonalasabb ötajtós limuzinja, míg a sorozatgyártású kombik között a Sports Tourer viseli e büszke címet, 0,28-as értékkel.

A hatékonyság nem megy a komfort rovására. A csillapítók, a stabilizátorok és a kormány tökéletesítése főképp a zaj- és rezgési jellemzőkre hatott kedvezően. Újak például a lengéscsillapítók, a keresztlengőkarok és a kerékagyak, az első és a hátsó stabilizátor átmérőjét pedig megváltoztatták. Alkalmazásra került a valósidőben reagáló, és a vezető stílusához alkalmazkodó FlexRide futómű is, amely hálózatba kapcsolja az összes menetdinamikai rendszert, elektronikusan szabályozza a csillapítást, és a sebességtől függően változtatja a kormányrásegítést. A vezető tetszése szerint választhat három menetmód közül: a Standard beállítás kiegyensúlyozott komfortot nyújt, a Tour még lágyabb és kényelmesebb, míg a Sport gomb megnyomásra direkt, sportos viselkedéssel válaszol az Insignia.
getty, budapest, panráma, buda, házak, légifotó,
Frankfurti tőzsde
kína vírus
cimlap_Orlen0129
gyárimunkásfactoryworkerdolgozógyár
forintdevizaárfolyam
bigben
Arab Health
17 magyar orvostechnikai cég mutatkozik be az egyik legnagyobb egészségipari expón

Az Arab Health kiállításon magyar pavilont is építettek.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
Esti webinárium
Közérthető előadás kezdőknek.
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
GettyImages-1013603712