Üzlet

Aki csak teheti, rendszeres megtakarítóvá válik

Portfolio
Rövid távon közepes mértékű, de tartós növekedés várható a magyar biztosítási piacon, hosszú távon pedig felzárkózhatunk Nyugat-Európához - véli Cornelia Coman, az ING Biztosító magyarországi vezérigazgatója. A szereplőknek azonban újfajta kommunikációt kell használniuk, elsősorban a nyugdíjbiztosítások területén, ha el akarják érni az új generációkhoz tartozó ügyfeleket. Ez nagy lehetőség, de nagy kihívás is.
Portfolio.hu: Figyelembe véve az alacsony biztosítottsági fokot, milyen lehetőségeket lát a magyarországi piacon?

Cornelia Coman: Az ING a magyar biztosítási piac életbiztosítási szegmensében van jelen, ezért ebből a szemszögből szeretném megvizsgálni a kérdést. Szívesebben hasonlítom össze Magyarország helyzetét a közép-kelet-európai régió más országaival, és nem Nyugat-Európával. Ennek az az oka, hogy míg Franciaország, Németország vagy Anglia esetében fejlett piacokról beszélhetünk, addig a közép-kelet-európai államok pénzügyi-gazdasági téren hasonló cipőben járnak, mint mi. A legfrissebb régiós adatok a 2010-2012-es időszakra vonatkoznak, és azt mutatják, hogy a biztosítási penetráció Lengyelországban a legmagasabb, Csehország és Szlovákia nagyjából azonos szinten van, Magyarország pedig némileg elmarad ettől a két országtól. Rövid távon arra számítok, hogy közepes mértékű, de tartós növekedés indul a magyar piacon. Hosszú távon Magyarország felzárkózhat Nyugat-Európához, de ehhez elsősorban fenntartható gazdasági növekedésre van szükség. Nagyon szoros összefüggés van ugyanis a biztosítottság szintje és a gazdasági mutatók alakulása között. Ezt az elmúlt időszak is bizonyítja, hiszen Lengyelországban, ahol az európai válságról hatása nem volt olyan jelentős mértékű, mint például Magyarországon, nőtt a biztosítási piac.

Aki csak teheti, rendszeres megtakarítóvá válik
P.: Mik az ING Biztosító tervei Magyarországon a következő években?

C.C.: Ami Magyarországot illeti, tulajdonosaink teljes mértékben elkötelezettek, ráadásul zajlik az a folyamat, amelynek végén az ING Csoport európai biztosítási és vagyonkezelői üzletága a banki üzletágtól független, tőzsdén jegyzett vállalattá válik majd várhatóan még ebben az évben. Minden a tervek szerint halad. 2015-ben visszatérünk az NN névhez, de az átalakulás már ebben az évben elkezdődik. Működésünk 3 fókuszpontja a közérthetőség, az elkötelezettség és a gondoskodás. Eköré építjük fel ügyfélkiszolgálásunkat és minden vállalati folyamatunkat.

Ami a középtávú terveket illeti, kristálytiszták a céljaink és a prioritások. Segíteni szeretnénk az embereknek, hogy bebiztosíthassák pénzügyi jövőjüket, saját elképzeléseiknek, igényeiknek megfelelően. Olyan viszonyt szeretnénk kiépíteni az emberekkel, ami évtizedeken át tartó ügyfélélményt biztosít számukra. Könnyen átlátható, érthető termékeket és szolgáltatásokat kínálunk. Figyelembe vesszük minden ügyfelünk egyéni érdekét, céljait, elképzeléseit. Afféle pénzügyi doktorként szeretnénk működni az életükben. Amikor valaki azt akarja, hogy ott legyünk és segítsünk, ott leszünk. Sok időt és energiát fordítottunk erre a stratégiára, ami nem véletlen. Figyeljük és elemezzük a világban zajló változásokat, legyen szó az infokommunikációs forradalomról, gazdasági átrendeződésről vagy éppen a mobilitás növekedéséről. Az elmúlt években sok és gyors változás történt, aminek törvényszerű következménye, hogy ügyfeleink igényei és szükségletei megváltoztak. Gyorsan megérthető válaszokat akarnak a kérdéseikre, ami a mi területünkön az jelenti, hogy átlátható, de garantált termékeket és magas minőségű szolgáltatást várnak. A Motiva Nyugdíjbiztosítás például megtestesíti mindazt, amit várnak tőlünk: a garantált kifizetést, kiszámítható, biztos jövőt, hosszútávú együttműködést, egyszerűséget, és persze biztosítást.

Aki csak teheti, rendszeres megtakarítóvá válik
P.: Külföldi szakemberként mi a véleménye a magyar bank- és biztosítási szektorról?

C.C.: Mindannyiunknak az a célja, hogy visszaépítsük azt a bizalmat a pénzügyi szektorban, ami - és ezt be kell látnunk - igencsak megrendült az emberekben a gazdasági válság következtében Magyarországon is. Akkor lehetünk sikeresek hosszú távon, ha tisztességesen kezeljük az ügyfeleket, folyamatosan kommunikálunk velük, reagálunk az igényeikre. Egész életre szóló partnerségre törekszünk, szeretnénk folyamatosan a rendelkezésükre állni, válaszokat adni és megoldásokat nyújtani.

A biztosítási szektorban csak úgy maradhatunk sikeresek, ha az ügyfeleink megértenek bennünket. Nem várhatjuk el az emberektől, hogy olyan dologba fektessék a pénzüket, amit nem értenek - legyen szó életbiztosításról vagy nyugdíjmegtakarításról. Teljes felelősséget kell vállalnunk a tetteinkért, mert ennek alapján ítél meg bennünket a piac és az ügyfeleink is.

P.: Mire számít a biztosítási piacon ebben az évben?

C.C.: Azt gondolom, 2014 a nyugdíjbiztosítások éve lehet. A magyarok öngondoskodási hajlandósága gyorsan és nagy ütemben fog növekedni, két ok miatt. Egyrészt: a gazdasági válság megmutatta, mennyire fontos, hogy az ember stabil pénzügyi lábakon álljon, és szükség esetén legyenek tartalékai. Úgy gondolom, aki csak teheti, rendszeres megtakarítóvá válik. A másik ok, hogy egyre többekben tudatosul, hogy nem számíthatnak pusztán az állami nyugdíjra, ha fenn akarják tartani a jelenlegi életszínvonalukat. A demográfiai trendeket megnézve elkerülhetetlen, hogy egyre többen kezdjenek takarékoskodni idős korukra.

Aki csak teheti, rendszeres megtakarítóvá válik
P.: Az ING kiket céloz meg ezen a piacon?

C.C.: Egyszerre több korcsoporthoz kell és tudunk is szólni, hiszen nyugdíjmegtakarítások terén Magyarországon nagy a lemaradás. Mindenképpen kiemelném viszont az internet-generációhoz tartozó fiatalokat. Meg kell értetnünk velük, hogy nem késlekedhetnek az öngondoskodás elkezdésével, akármennyire távolinak tűnik is saját időskoruk. Ez a generáció azonban nekünk is új kihívást jelent. Nagyszerű lehetőség előtt állunk, hiszen ők mindannyian potenciális új ügyfelek, ugyanakkor meg kell találnunk a módját, hogyan kommunikáljunk velük sikeresen. A siker kulcsa, hogy megtaláljuk és folyamatosan használjuk azokat a csatornákat - például a közösségi médiát -, amiket ők. Persze a fiatalok meghódítása nem pusztán kommunikáció kérdése. Alapvető szerepe van annak is, hogy könnyen érthető, biztonságot és garanciát nyújtó termékeket kínáljunk. Ügyfélkutatásaink is azt igazolják, hogy az emberek erre vágynak.
máv0921
Autóbaleset
online bolt_shutter
orvosi kamara0921
palkovicslászló0921
shutterstock_1100688464_rugalmas
brexit0115
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
online bolt_shutter