FONTOS Bemondta az MNB, mi most a legnagyobb veszély a magyar bankrendszerben
 
Portfolio signature

Csúnyán megéghetnek az európai gyártók, ha ez így megy tovább – Itt vannak a friss számok

Portfolio
Az ACEA legújabb statisztikái alapján az uniós újautó-piac ugyan növekedni tudott idén, de szerkezete eközben látványosan elkezdett átalakulni: a benzines és dízel modellek részaránya meredeken zuhan, a hibridek és villanyautók viszik a bővülést, miközben a kínai márkák agresszíven kapaszkodnak fel az eladási rangsorban. A Volkswagen-csoport és a nagy európai szereplők egyelőre tartják a piacot, de több konszern már most részesedést veszít, a Tesla látványosan lassul, és ha a trend folytatódik, néhány éven belül gyökeresen átrajzolódhat az autóipar erőviszonya Európában.

A teljes piac

Az ACEA friss statisztikái szerint január és október között 1,4 százalékkal nőtt az újonnan értékesített személyautók száma az Európai Unióban, így közel 9 millió autót helyeztek forgalomba.

A növekedés ugyan már a negyedik egymást követő hónapban tart, a piac összvolumene még mindig érezhetően elmarad a járvány előtti szinttől. 2019-ben, a járvány előtti utolsó évben az január-októberi időszak mintegy 2 millióval több eladást hozott, egészen pontosan a kummulált időszaki eladások idén 17,9 százalékkal maradnak el a Covid előtti szinttől.

Októberben az eladások 5,8 százalékkal nőttek uniós szinten, elsősorban két fontos piac, a Spanyolország 15,9 százalékos, és Németország 7,8 százalékos növekedésének köszönhetően.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés