Üzlet

Ilyen nincs: vadiúj autók tízezrei mehetnek a bontóba

Hámor Iván
A 2013-as, illetve a 2014 első negyedévi - nem európai - statisztikák a válság végét, a fellendülést jelzik, legalábbis az autógyártók adatai alapján. Nem mindegy azonban, hogy ezek a statisztikák a legyártott, vagy valóban értékesített (forgalomba helyezett) autók számát tartalmazzák. A gyártók szerint az utóbbiakat, a Google és más magasból fotókat készítő szolgáltatók felvételei alapján viszont felmerül a gyanú, hogy inkább a gyárkapun kigördült járművekről lehet szó, ugyanis szerte a világban autók tízezreit "raktározzák" a szabad ég alatt.
Sok szabadidővel rendelkező virtuális világvándorok fedezték fel különböző légi- és űrfelvételeket tanulmányozva, hogy a világ számos pontján, kikötőkben, repülőtereken, egyéb nagy területű, szilárd burkolatú területeken autók ezrei parkolnak. Közelebbről megfigyelve a képeket jól látható, hogy gyári "csomagolásban" levő, szállításra kész, vadonatúj, nullkilométeres autók ezreiről, tízezreiről van szó.

Ilyen nincs: vadiúj autók tízezrei mehetnek a bontóba
Ezek a járművek miután elkészültek minden egyes nappal egyébként is veszítenek értékükből, akkor is, ha a rendszeresített logisztikai rend szerint eljutnak a márkakereskedésekbe, és rövid időn belül új tulajdonosukhoz, de ebben az esetben bevételt is termelnek a kereskedőnek, gyárnak - és a többi közreműködőnek - egyaránt. A legyártott, de el nem adott autók viszont csak költséget generálnak, a saját értékvesztésük mellett.

Ilyen nincs: vadiúj autók tízezrei mehetnek a bontóba
Szállítani azokat is kell, a tárolásukról sem gondoskodik senki "ingyen", a hosszú tárolásból eredő műszaki amortizációról, illetve ennek elkerüléséről nem is beszélve. A tengerpartok közelében tárolt autóknak a sós levegő sem tesz jót, de az akkumulátoraik, gumiabroncsaik, belső kárpitozásuk, stb. a szabad ég alatt, hóban, fagyban, vagy éppen tűző napsütésben egyaránt jelentős károsodást szenvednek.

Ilyen nincs: vadiúj autók tízezrei mehetnek a bontóba
Az autógyártók igyekeznek kerülni a témával kapcsolatos nyilatkozatokat, beszélgetéseket, holott az eredményességükre jelentős hatással vannak ezek a járművek. Rengeteg pénzbe került az előállításuk, a tárolásuk - bizonyos idő után - azonban még többe. A sorsuk bizonytalan, még ha pontosak is a nyilvántartások, amikből kiderül, hogy az egyik távoli márkakereskedésben felbukkanó vevő pont olyan színű, felszereltségű, stb. autót szeretne, mint ami a tőle több ezer kilométerre található egyik "raktár" 842. sorának 156. helyén áll, azt onnan "kiszabadítani" és leszállítani, az hosszú állás okozta hibákat kijavítani és a szükséges karbantartásokat - olaj- és gumicsere, stb. - elvégezni többe kerül, mint egy teljesen új autót névre szólóan legyártani.

Ilyen nincs: vadiúj autók tízezrei mehetnek a bontóba
A megsemmisítésük szintén jelentős költségekkel jár, hiszen ezek teljesen járóképes, minden szükséges folyadékkal és egyéb "veszélyes anyaggal" feltöltött járművek, melyek környezetbarát elbontása pontosan olyan munkaigényes, mint a 10-20 éves, valóban bontásra érett járműveké.

Ilyen nincs: vadiúj autók tízezrei mehetnek a bontóba
A világ számos pontján tehát nullkilométeres autók ezrei várják sorsuk alakulását, miközben nemhogy értéket képviselnének, hanem egyenesen értéktelenek, sőt pénzbe kerül a velük kapcsolatos foglalkozás.

Ilyen nincs: vadiúj autók tízezrei mehetnek a bontóba
appleiphone
The Hungarian central bank, also known as Magyar Nemzeti Bank,
Frankfurti tőzsde
Brexit Michel Barnier europai unio
getty építőipar építkezés város construction
Arab Health
17 magyar orvostechnikai cég mutatkozik be az egyik legnagyobb egészségipari expón

Az Arab Health kiállításon magyar pavilont is építettek.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Esti webinárium
Közérthető előadás kezdőknek.
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
appleiphone