Előfizetői tartalom

Az első miért volt más? - Nissan Qashqai

Hámor Iván
A Nissan 2007-ben valami egészen szokatlannal törte meg az addig jól elkülöníthető járműkategóriákat, amikor bemutatta se ide, se oda nem tartozó Qashqait. Nem alsó-középkategóriás ötajtós, nem terepjáró, nem szabadidőautó volt, hanem ezek egyfajta egyvelege keveréke. Semmitmondó formai megoldásai ellenére a vevők hamar megkedvelték, amit a 2 milliónál is nagyobb darabszám is bizonyít. Az más kérdés, hogy ennek mindössze 5%-a volt összkerék-hajtású - a Qashqai egyetlen valódi hozzáadott értéke -, tehát a vevők az átlagosnál magasabb építés miatt választották leginkább a modellt.

A kétmilliós darabszám azt mutatja, hogy sokan nem a valódi szükségleteik, hanem pillanatnyi "megérzés", impulzus alapján döntenek autóvásárláskor. A magasabb építés ugyan valóban hasznos lehet idős korban, kórházi kezelés - pl. műtét - után, vagy mozgásukban korlátozott személyek számára, de ők nem csak ők alkották a Qashqai vásárlóközönségét. A kissé bumfordi...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés