Előfizetői tartalom

Népszerű a "hentesmunka", eljött a darabolások ideje

Portfolio
Ahogy a divattrendek váltogatják egymást, úgy a vállalati gazdálkodásban is mindig vannak felkapott irányok. Most úgy tűnik, hogy mindenki az üzletágak leválasztásában és a cégfeldarabolásban látja az értékteremtési lehetőséget. Idén záporoztak a bejelentések, főként a technológiai vállalatok felől, legutóbb a HP közölte, hogy két cégre válik szét. Miért jó egy cégnek, ha kettészakad? És miért pont most tört ki a cégfeldarabolási-láz?

Miért kell feldarabolni a cégeket? A feldarabolás azt jelenti, hogy a cégek egyes divíziói önálló vállalatokként működnek majd tovább, saját eszközállománnyal, alkalmazottakkal, szellemi termékekkel és technológiával. De miért jó egy cégnek, ha feldarabolja magát? az egyes üzletágak leválasztása vonzóbbá teheti befektetők szemében a vállalatot, mivel így mindenki...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés

 
Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!