Előfizetői tartalom

Nyolc ábra arról, hogyan ért véget a hosszú évek kínszenvedése!

Portfolio
Hat kínkeserves évet követően tavaly végre erősödni tudott az európai autópiac. A jó teljesítmény a kedvező finanszírozási feltételeknek, a kormányzati ösztönzőknek, az adókedvezményeknek, a kereskedésekben elérhető kedvezményeknek, az új modelleknek és a vásárlók olcsóbb márkák irányába történő eltolódásának volt köszönhető. Utóbbiak szerepet játszottak abban, hogy a Renault-Nissan tarolt Európában, míg a Volkswagen megerősítette piacvezető szerepét. Látványos volt az ázsiai márkák előretörése is, míg a luxusautó-gyártók esetében elmondható, hogy nyoma sincs már a válságnak. Mindezek ellenére 2015-ben már egy szerényebb növekedésre kell felkészülni, arról nem is beszélve, hogy a monetáris környezet változása is tartogathat meglepetéseket.

Megtört az átok Az európai új autó értékesítések (amikor személyautó értékesítésről vagy eladásról írunk minden esetben az újautó-regisztrációt értjük ez alatt) száma több mint 12,55 millió darab volt tavaly, ami 5,7 százalékos erősödést jelentett. Ezzel hat év után ismét bővülni tudott Európa autópiaca, ami elsősorban a kormányzati ösztönzéseknek,...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés