Üzlet

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)

Portfolio
Sikeresen megtörtént a Wizz Air részvényeinek beárazása, így elindulhatott a kereskedés ma reggel a londoni tőzsdén. A megcélzott sáv tetején, 11,5 fonton mentek el a részvények, ehhez képest most 6%-os pluszban állnak a papírok.

Itt vannak a részletek!

A Wizz Air ma reggel bejelentette, hogy megtörtént a részvényeinek beárazása az elsődleges részvénykibocsátáshoz, az alábbiak szerint:

  • a kibocsátási árfolyam 11,5 font
  • rögtön a tőzsdére lépést követően a kibocsátott részvények száma 52 263 615 darab lesz, a kibocsátási árral számolva ez 601 millió fontos kapitalizációnak felel meg
  • a társaság teljes részvényszáma 126 611 002 darab, ami az alábbiak szerint oszlik meg: az 52 millió törzsrészvényen kívül 48,8 millió darab szavazati joggal nem rendelkező, átváltható részvény (ami 1-1 arányban váltható majd át törzsrészvényre), valamint 1,15 millió darab a dolgozói részvényopciós programhoz
  • a teljes részvényszámmal és a kibocsátási árral számolva 1456 millió fontos érték adódik a Wizz Air részvényeire
  • a Wizz Air összesen 103 millió fonthoz jut (nettó szinten) a kibocsátásból, míg azok a tulajdonosok (menedzsment-tagok, dolgozók, volt dolgozók és egyéb tulajdonosok), akik az elsődleges részvénykibocsátás keretein belül adnak el, 154 millió fontot kapnak
  • ezzel összesen 257 millió font, vagyis mintegy 350 millió euró folyik be a céghez és a tulajdonosokhoz, ami felülmúlja a menedzsment által megcélzott összeget
  • a tőzsdére lépést követően a nagytulajdonos, az Indigo a szavazati jogok 19,6%-át birtokolja, feltéve, hogy nem élnek a túljegyzési opcióval (over-allotment). Ellenkező esetben a szavazati jogok 12,9%-át birtokolják majd
  • az Indigo rendelkezik a 48 millió darab átváltható részvénnyel és 26,3 millió eurónyi átváltható kötvénnyel. Ha ezeket törzsrészvényre váltják, abban az esetben a részvények 58,3%-át birtokolja majd, a törzsrészvények 41,7%-át
  • a cég a "WIZZ" szimbólumot kapta a londoni tőzsdén
  • a kibocsátáskori 52,2 millió darab törzsrészvény 71,7%-os közkézhányadot jelent, ha pedig érvényesítik a túljegyzési opciót, akkor 78% fölé emelkedhet
  • 2015 júniusában vizsgálják felül a brit FTSE indexsorozatot, a cég bízik benne, hogy bekerülhet
  • a cég, az Indigo, a most eladó tulajdonosok és egyes igazgatósági tagok 180 napig nem adhatnak el részvényeket az elsődleges részvénykibocsátást követően, a dolgozók és az ügyvezető igazgatóság tagjai számára pedig 360 napig él a részvényértékesítés tilalma


Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)

Örömmel jelentjük be, hogy sikeresen lezárult az elsődleges részvénykibocsátásunk a londoni tőzsdén, amely tőzsde eddig is otthont adott az innovatív, nagy növekedéssel rendelkező légitársaságoknak. A befektetők részéről nagyon kedvező fogadtatásba részesült a kibocsátás. Hiszünk benne, hogy a Wizz Air vonzó befektetési lehetőséget jelent, miután Közép-Kelet-Európa légiközlekedése nagy növekedést mutat, amit a légiközlekedés liberalizációjának, az átlagot felülmúló GDP-növekedésnek és az erősödő középosztálynak köszönhet. Ennek eredményeként a légiközlekedés prosperálhat, a diszkont légitársaságok pedig még inkább elterjedhetnek"

- nyilatkozta Váradi József az IPO kapcsán.

A Wizz Air vezérigazgatója a ma délelőtti telefonos konferencián hozzátette, hogy a részvényekre nagyon erős volt a kereslet, a kibocsátási ár a megcélzott sáv tetején van és a kereskedés is jól indult.

Drága vagy olcsó?

Ha a teljes részvényszámmal számolunk és az 1,6 milliárd fontos részvényértékkel, akkor az látszik, hogy a Wizz Air részvényei nagyjából indokolható árazási szinten keltek el a diszkont légitársaságok szektorához képest. A hagyományos légitársaságok rendszerint alacsonyabb értékeltségi szinten forognak, ami azonban a gyengébb növekedési kilátásokkal magyarázható.

EV/Sales alapon olcsóbb a Wizz Air, mint a Ryanair, ha a visszatekintő adatokat nézzük (bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy az időszak nem teljesen fedi egymást, hiszen a Ryanairnél 12 havi gördülő adatokkal számolunk, míg a Wizz Air esetén a legutóbb lezárt év adatai állnak rendelkezésre, amely 2014. március 31-én végződött).

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)
EV/EBITDA alapon szintén nem lóg ki a sorból a Wizz Air a két nagy versenytárshoz, az easyJethez és a Ryanairhez képest. A hagyományos légitársaságok ebben a tekintetben is jóval olcsóbbak, mint a diszkont szektor.

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)
Ha az iparági mutatószámmal, a bérleti díjak nélküli EBITDAR-ral számolunk, akkor a Wizz Air a legolcsóbb a nagy európai diszkont légitársaságok között a visszatekintő ráták alapján.

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)
Visszatekintő P/E alapján a legdrágább a Wizz Air, a 88 millió eurós nettó eredménnyel számolva 22-szeres szorzó adódik.

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)

Emelkedéssel nyitott a Wizz Air

A kereskedés meg is kezdődött a Wizz Air részvényeivel ma reggel, jelenleg 12,26 fonton állnak a részvények, ami 6%-os emelkedésnek felel meg a kibocsátási árhoz képest.

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)

Mi a sztori?

A Wizz Air jó időpontot választott a tőzsdére lépéshez, az iparági környezet alapvetően kedvező és a társaság eredményessége sokat javult. A diszkont légitársaságok közül a Ryanair mostanában többször felfelé módosította az eredményvárakozásait és az olajár elmúlt hónapokban látott zuhanása a profitkilátásoknak kedvez, hiszen a légitársaságok számára az üzemanyag a legfontosabb költségtényező.

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)
A 2014. március végén zárult évben jelentősen javultak a Wizz Air profitrátái, a cég készpénzt termel és a legutóbb lezárt év évén 200 millió eurónyi nettó készpénzállományal rendelkezett. A növekedés folyamatos a vállalatnál, rendre kétszámjegyű forgalom-és bevételnövekedést tudott felmutatni az elmúlt években.

Emelkedéssel indított a tőzsdén a Wizz Air (2.)
Este jön a vihar! Másodfokú riasztásokat adott ki az OMSZ
Visszatérne a Boeing 737 Max, aggódnak a repülővel utazók
Megkezdi Európa meghódítását a kínai Alibaba
Hatvanezer autót kell visszahívnia a Mercedesnek
Nagy változás jön a Mátrai Erőmű vezetésében
FrankfurtTőzsde
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Esti szeminárium
Tőzsdei hullámlovaglás kezdő kereskedőknek.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
google