Előfizetői tartalom

A széles gumi helyett a keskeny lesz a divat?

Hámor Iván
Az autógyártók folyamatosan fejlesztik hibrid- és elektromos hajtásrendszereiket, melyek a korábbiaktól eltérő gumiabroncsokat is igényelnek. A Continental - mint az egyetlen olyan gumigyártó, mely cégcsoportjában, hajtás- fék- és kormányrendszereket fejlesztő részleg is megtalálható - úttörő szerepet játszik az új típusú gumiabroncsok terén, melyről Menkó Illés nyilatkozott a Portfoliónak.

A személyautók esetében a hibrid és elektromos járművek abroncsai mennyiben térnek el a jelenlegiektől? Itt is több irány van, hogy csökkentsük a gördülési ellenállást, mert a gumiabroncs a gépjármű összellenállásában 20-21%-ot képvisel. Ha ezt akár csak 1-2%-kal tudjuk csökkenteni, akkor az elektromos autó hatótávolsága jóval nagyobb lehet. Most még viszonylag alacsony...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 854 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái