Üzlet

Orbán Viktor: önvezető autók fejlesztéséhez épít tesztpályát Magyarország

Orbán Viktor és Varga Mihály is beszédet mondott A jövő autói - vezetőnélküli autók fejlesztése Magyarországon című konferencián, amelyet csütörtökön tartottak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Az esemény legnagyobb horderejű bejelentése, hogy önvezető technológia fejlesztéséhez épít tesztpályát Magyarország.

Varga Mihály legfontosabb gondolatai

  • A jövő autói már itt vannak az útjainkon is.
  • Annak az innovációs folyamatnak, amely a közlekedés minden részét érinti, meghatározó központja lehet Magyarország. A magyar kormány éppen ezért aktív részese kíván lenni ennek a folyamatnak, elő kívánja segíteni ezt.
  • Európának egyedi esélye van arra, hogy vezető szerepet szerezzen a digitalizáció területén.
  • A magyar kormány létrehozta az Irinyi Tervet, ennek égisze alatt az Ipar 4.0 tervet és a Jedlik Ányos Tervet, amelyek kivétel nélkül a fentebb említett célok elérését segítik.
  • Az Ipar 4.0 révén 10 százalékos hatékonyságnövelés érhető el a magyar gazdaságban, vagyis segítségével hatékonyabbá válhat a magyar gazdaság.
  • A Jedlik Ányos Terv fő célja a belsőégésű motorok kiváltása tisztán elektromos meghajtású járművekkel a közutakon.
  • Mindezekhez rendelkezésre áll a szaktudás, az egyre fejlődő beszállítói hálózat és a kutatásra és fejlesztésre szánt források.
  • A most bekövetkező technológia forradalom az autonóm járművek terjedését fogja hozni, ezen a területen Magyarország a világ élvonalába emelkedhet. Az országban működő több nagyvállalat már komoly kutatómunkát végez ezen a területen. A magyar kormány pedig ezt a területet kiemelten kívánja támogatni a jövőben is. Éppen ezért kutatásra és innovációra 706 milliárd forintot fogunk elkölteni 2014-2020 között.

Orbán Viktor legfontosabb gondolatai

  • Óriási lehetőség áll előttünk a digitalizáció révén.
  • Európa hátrálásban van demográfiai és gazdasági tekintetben is. Éppen ezért a digitalizáció és az ipar 4.0 lehet az a pont, ahol ez a hátrálás megállítható.
  • Az önvezető autók világa nem a jövő, hanem a holnap. Ezért ha most nem találunk jó válaszokat a problémákra, akkor munkahelyek tízezrei szűnhetnek meg Magyarországon.
  • 2025-re az összes újonnan eladott jármű 20% részben vagy teljesen önvezető lesz, éppen ezért gyorsan kell reagálnunk a változásokra. Aki most kimarad, az lemarad. Arról nem is beszélve, hogy nagyon komoly játékosokkal kell versenyeznünk ezen a területen, tekintsünk akár nyugatra, vagy keletre.
  • Magyarországon az autógyártásnak és az innovatív találmányoknak is hagyománya van. Ha az elmúlt 100 évben képesek voltunk az innovációra, akkor képesek leszünk most is, éppen ezért Magyarországnak nincs félnivalója ezen a területen.
  • 2010 óta dolgozik a kormány azon, hogy Magyarországot Közép-Európa meghatározó autógyártó, kutatás és fejlesztési központjává váljon. Ebben a versenyben még nem állunk az élen, de jó helyen állunk a versenytársak között.
  • A kormány 67 stratégiai megállapodást kötött és a világ 20 legnagyobb autóipari beszállítójából 15 jelen van Magyarországon.
  • Értjük az idők szavát, ezért belátta a kormány, hogy szokatlan, unortodox szakokat is indítani kell az egyetemeken. Például olyat, amely az önvezető járművek fejlesztéséhez kapcsolódik.
  • A jövőben az innovációnak két fő csapásiránya lesz a járműiparban: az elektromos hajtástechnológia és az önvezet technológia.
  • Járműipari tesztpályát hoz létre a magyar kormány Zalaegerszegen. Itt lehetőség lesz az önvezető járművek tesztelésére, ilyen méretű tesztpályára 500 kilométeres sugarú körben nincs példa a régióban. Ezzel is a magyar versenyképességet szeretné segíteni a kormány a régióban.
  • A kormány előtt egy olyan előterjesztés van, ami szerint az áfát az ilyen járműipari szolgáltatásoknál 27 százalékról 18 százalékra csökkentenék jövőre. Jelezte, a GDP adatok függvényében 2018 januárjától 5 százalékra csökkentenék az áfát, ami szerinte komoly támogatást jelentene az iparágnak.


A Magyarországon működő nagyvállalatok (Robert Bosch, ThyssenKrupp) és a kisebb hazai startupok számára is komoly segítséget jelenthet a jövőben a most bejelentett tesztpálya az általuk végzett kutatás és fejlesztés területén. Ahogy korábbi cikkünkben írtuk, ezek a vállalatok kivétel nélkül fontosnak tartották az önvezető technológia területén végzett munkájukhoz egy ilyen típusú tesztpálya megépítését. A régióban egyedülálló tesztpálya, illetve a kapcsolódó jogi akadályok lebontása valóban hozzájárulhat az ország versenyképességének növeléséhez, illetve a segítségével nőhet az ország, az iparág tőkevonzó képessége.
shutterstock_1077065507
donaldtrumpgolf
Boris Johnson Brexit igeret beszed1500
Brexit Boris Johnson ketto level Donald Tusk
GettyImages-1135670779
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Online előadás
Befektetési termékek a magas hozam reményében.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
GettyImages-1126212271