Hogyan kezelheted a stresszt?
Üzlet

Hogyan kezelheted a stresszt?

Webbeteg.hu
Előző cikkünkben a stressz kialakulásának folyamatát mutattauk be és azt, milyen hatással van a stressz az egészségedre. Mostani összeállításunkban a stressz kezeléséhez adunk pár tippet.

A stressz három szakasszal jellemezhető:

  • A veszély helyzet, mely által a test fokozott állapotba kerül.
  • Az ellenállás a létrejött szituáció megoldására mozgósítja a szervezetet.
  • Kimerülés stádiuma: nyugalom nem tér vissza, állandóvá válik a fokozott készültségi állapot. A reakciók azért vannak, hogy felkészítsék a szervezetet a vészhelyzet elhárítására.

Hat dolog, mellyel könnyebben kezelheted a stresszt

A test tüneteinek kezelésén túl fel kell ismerned a stresszállapotot és meg kell találnod a stresszt kiváltó tényezőt.
  • Be kell látnod a változás a változtatni tudás fontosságát szükségszerűségét: Ki tudod-e iktatni a stresszt okozó tényezőt? El tudod-e kerülni? Tudsz-e mérsékelni a stresszt kiváltó tényező hatásának idején és intenzitásán?
  • Mérsékelned kell a stresszhelyzetre adott érzelmi reakció mértékét: Nem reagálod-e túl? Próbálj meg úgy nézni a stresszre, mint olyanra, amit meg kell oldanod, nem pedig olyanra, ami le akar győzni téged! Felejtsd el a "mi lett volna, ha...?" kezdetű mondatokat!
  • El kell sajátítanod a stresszes szituációkra adott fizikális és emocionális válasz mérséklését! Ilyen például a mély levegővétel, az izmok ellazítása, a zenehallgatás.
  • Erősítsd magad, légy fitt! A mozgás nem csupán a stressz mérséklésére alkalmas, általa javul az általános közérzet, és a testi funkciók is gördülékenyebbé válnak. Az egészséges életmóddal (dohányzás és alkoholfogyasztás kerülése, helyes étrend, sok alvás, rendszeres mozgás) hozzájárul stressztűrő képességed növekedéséhez.
  • Törekedj a pszichés és érzelmi egyensúlyod biztosítására! Fontosak a társas kapcsolatok ápolása, az önismereted fejlesztése is.

Tippek, melyek megkönnyítik a dolgod

  • Készíts időbeosztást a munkaidődről és a szabadidődre vetítve, iktass közbe annyi szünetet és pihenőt, amennyire szükséged van!
  • Ne értékeld túl a felmerülő akadályokat, nehézségeket! Abban az esetben tudsz kellőképpen koncentrálni és higgadtan gondolkodni, ha nyugodt vagy.
  • Végezz lazító- és nyújtógyakorlatokat! Ilyen a jóga, a különböző irodai- és gerinctornák. Otthon végy egy kellemes (nem túl forró!) zuhanyt, de rengeteget segít a masszázs, illetve a szaunázás is. A különböző gyógynövényekből kivont olajok, sók (citromfű, levendula, macskagyökér, szénavirág) nem csupán a bőrre vannak jó hatással, élénkítik vagy nyugtatják a testet is.
  • Már-már elcsépelt, de még mindig igaz: a rendszeres mozgás nem csak a testnek jó, hanem a léleknek is. Nem kell rögtön félmaratont futni: hetente négyszer történő, alkalmanként félórás intenzív séta hamar meghozza gyümölcsét nemcsak lelki formában, hanem fogyás képében is.
  • A patikákban elérhető gyógyteák, enyhe nyugtató hatású, vény nélkül kapható gyógyszerek is sokat segíthetnek, ám javasoljuk, hogy ezekkel kapcsolatban kérd ki orvos vagy gyógyszerész véleményét.


Koránt sincs vége, a Webbeteg.hu-n további stresszcsökkentő technikákról olvashatsz.
brexit0923
zuckerberg
Malajzia
Kampánytéma lett, hogy Brüsszel a földspekulánsokat védi-e, vagy sem
mnb shutter
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
zuckerberg