Hogyan kezelheted a stresszt?
Üzlet

Hogyan kezelheted a stresszt?

Webbeteg.hu
Előző cikkünkben a stressz kialakulásának folyamatát mutattauk be és azt, milyen hatással van a stressz az egészségedre. Mostani összeállításunkban a stressz kezeléséhez adunk pár tippet.

A stressz három szakasszal jellemezhető:

  • A veszély helyzet, mely által a test fokozott állapotba kerül.
  • Az ellenállás a létrejött szituáció megoldására mozgósítja a szervezetet.
  • Kimerülés stádiuma: nyugalom nem tér vissza, állandóvá válik a fokozott készültségi állapot. A reakciók azért vannak, hogy felkészítsék a szervezetet a vészhelyzet elhárítására.

Hat dolog, mellyel könnyebben kezelheted a stresszt

A test tüneteinek kezelésén túl fel kell ismerned a stresszállapotot és meg kell találnod a stresszt kiváltó tényezőt.
  • Be kell látnod a változás a változtatni tudás fontosságát szükségszerűségét: Ki tudod-e iktatni a stresszt okozó tényezőt? El tudod-e kerülni? Tudsz-e mérsékelni a stresszt kiváltó tényező hatásának idején és intenzitásán?
  • Mérsékelned kell a stresszhelyzetre adott érzelmi reakció mértékét: Nem reagálod-e túl? Próbálj meg úgy nézni a stresszre, mint olyanra, amit meg kell oldanod, nem pedig olyanra, ami le akar győzni téged! Felejtsd el a "mi lett volna, ha...?" kezdetű mondatokat!
  • El kell sajátítanod a stresszes szituációkra adott fizikális és emocionális válasz mérséklését! Ilyen például a mély levegővétel, az izmok ellazítása, a zenehallgatás.
  • Erősítsd magad, légy fitt! A mozgás nem csupán a stressz mérséklésére alkalmas, általa javul az általános közérzet, és a testi funkciók is gördülékenyebbé válnak. Az egészséges életmóddal (dohányzás és alkoholfogyasztás kerülése, helyes étrend, sok alvás, rendszeres mozgás) hozzájárul stressztűrő képességed növekedéséhez.
  • Törekedj a pszichés és érzelmi egyensúlyod biztosítására! Fontosak a társas kapcsolatok ápolása, az önismereted fejlesztése is.

Tippek, melyek megkönnyítik a dolgod

  • Készíts időbeosztást a munkaidődről és a szabadidődre vetítve, iktass közbe annyi szünetet és pihenőt, amennyire szükséged van!
  • Ne értékeld túl a felmerülő akadályokat, nehézségeket! Abban az esetben tudsz kellőképpen koncentrálni és higgadtan gondolkodni, ha nyugodt vagy.
  • Végezz lazító- és nyújtógyakorlatokat! Ilyen a jóga, a különböző irodai- és gerinctornák. Otthon végy egy kellemes (nem túl forró!) zuhanyt, de rengeteget segít a masszázs, illetve a szaunázás is. A különböző gyógynövényekből kivont olajok, sók (citromfű, levendula, macskagyökér, szénavirág) nem csupán a bőrre vannak jó hatással, élénkítik vagy nyugtatják a testet is.
  • Már-már elcsépelt, de még mindig igaz: a rendszeres mozgás nem csak a testnek jó, hanem a léleknek is. Nem kell rögtön félmaratont futni: hetente négyszer történő, alkalmanként félórás intenzív séta hamar meghozza gyümölcsét nemcsak lelki formában, hanem fogyás képében is.
  • A patikákban elérhető gyógyteák, enyhe nyugtató hatású, vény nélkül kapható gyógyszerek is sokat segíthetnek, ám javasoljuk, hogy ezekkel kapcsolatban kérd ki orvos vagy gyógyszerész véleményét.


Koránt sincs vége, a Webbeteg.hu-n további stresszcsökkentő technikákról olvashatsz.
máv0921
Autóbaleset
online bolt_shutter
orvosi kamara0921
palkovicslászló0921
shutterstock_1100688464_rugalmas
brexit0115
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
online bolt_shutter