Vitaminok, amik segítenek megőrizni külső-belső szépségünket
Üzlet

Vitaminok, amik segítenek megőrizni külső-belső szépségünket

Webbeteg.hu
A változatos, sok friss gyümölcsöt és zöldséget, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket, gabonaféléket és tojást is tartalmazó étrend a külsőnkön is látható, pozitív változásokat okoz.
Az ételek elkészítése közben azok vitamintartalma erősen csökkenhet, emiatt fogyassz rendszeresen friss gyümölcsöket és zöldségeket!

Vitaminok, melyekre szükséged van

A-vitamin: meghatározó szerepe van a hámsejt-osztódásban, megújulásában, ebből következően a sebgyógyulásban is. Antioxidáns hatású, nélkülözhetetlen a jó látáshoz is.

Hiányában a hajad szárazzá válik, elvékonyodnak a körmeid. A bőröd kiszárad, hámlani kezdhet, és védtelenebbé válhat a kórokozókkal szemben. A szürkületi vakság létrejötte és az ízérzés-csökkenés a korai tünetek közé tartozik, súlyos esetben akár teljes vakság is kialakulhat.

Vigyázz, ugyanis A-vitamin túladagolás is kialakulhat, melynek tünetei:
  • hajhullás,
  • viszketés,
  • hámlás,
  • étvágycsökkenés,
  • fejfájás,
  • hányás,
  • májkárosodás.

Különösen veszélyes ez az állapot a várandósok számára, mert akár magzati károsodás is létrejöhet.

B-vitaminok: a bőr és a hajhagymák anyagcseréjének meghatározó szereplői, növelik bőröd ellenálló képességét. Erőssé teszik a hajad, mérséklik a korpásodást, védenek a hajhullástól és lassítják az őszülés folyamatát.

Hiányukban sokszor fellép a szájzug makacs, elhúzódó, fájdalmas berepedezése, a bőr vörössé, duzzadttá válhat, hámlani kezdhet, az ajkak kicserepesedhetnek.

B2 vitamint nagy mennyiségben megtalálhatod a
  • burgonyában,
  • spenótban,
  • tejtermékekben,
  • aszalt gyümölcsökben,
  • gombában,
  • tojásban.

A B5 vitamin hiánya ritkán jön létre, mert szinte minden élelmiszerben ott van. Igen nagy mennyiségben a
  • belsőségekben,
  • hüvelyesekben,
  • brokkoliban,
  • tojásban.

A B6 vitamin fő forrásai
  • a banán,
  • az avokádó,
  • a tojás,
  • a máj,
  • az élesztő.

A B-vitaminok közé tartozó folsavnak a vörösvértestek képződésében van kiemelkedő szerepe. Várandósság idején rendkívül fontos a bevitele, mellyel megelőzhetők az embrió velőcsőzáródási rendellenességei. A folsav megtalálható a
  • májban,
  • élesztőben,
  • olajos magvakban,
  • zöld növényekben.

Ha valaki gyermeket vár, vagy ha már tervezi a terhességet, feltétlenül szedjen folsavat tartalmazó tablettát, mely recept nélkül is kapható a drogériákban, gyógyszertárakban!

Niacinhiány manapság ritkán alakul ki, ez a napnak kitett bőrterületek megvastagodását, hámlását, kiszáradását okozza.

C-vitamin: ez is antioxidáns, de szerepe van a fertőzések elleni küzdelemben is. Nélkülözhetetlen a rugalmas, feszes bőr kialakulásához. Segíti a vas felszívódását, gyorsítja a sebgyógyulást, lassítja a bőr öregedését. Hiányát a fakó bőr jelzi, mely korábban kezd öregedni.

Szervezetedből naponta kiürül, ezért mindennap kell fogyasztanod C-vitamint: friss gyümölcsöket és friss zöldségeket. Hiánya könnyen kialakul dohányosok, daganatos betegek, vesebetegek esetében, ezért nekik jobban oda kell figyelniük a helyes táplálkozásra.

E-vitamin: antioxidáns hatása van, véd a daganatos betegségek kialakulásával szemben, és óvja az ereket. Lassítja a bőröd öregedését, és véd a káros napsugarak ellen is.

Hiányában
  • izomgyengeség,
  • fénytelen haj,
  • járászavar léphet fel.

Nagy mennyiségben található meg
  • napraforgó-, olíva-, és egyéb növényi olajokban,
  • növényi csírákban,
  • gabonafélékben,
  • margarinban,
  • olajos magvakban.

A nyomelemek

Ha a nyomelemekből hiányt szenvedsz, vagy túl sokat fogyasztasz belőlük, azt először bőröd, hajad és körmeid jelzik számodra.

Cink: a hajad és bőröd egészsége szempontjából, valaint a gyors sebgyógyuláshoz is nélkülözhetetlen. Hiányában a fejbőröd száraz lesz, bőrgyulladás és hajhullás alakulhat ki. A napi szükségletedet
  • máj,
  • hal,
  • tojás,
  • hüvelyesek

fogyasztásával biztosíthatod.

Réz: meghatározó a kötőszövet felépítésében. Ha elégtelen a rézbeviteled, zavar léphet fel az immunrendszered működésében, magas koleszterinszint, vérszegénység alakulhat ki.

Nagy mennyiségű rezet tartalmaz
  • a máj,
  • a kakaó,
  • a tenger gyümölcsei,
  • az aszalt gyümölcsök,
  • és az olajos magvak is.


Vas: hiányában vérszegénység, hajhullás, gyengeség, fáradékonyság alakul ki. Ebből a szempontból a vegetáriánus étrend kockázatot jelent. A vas természetes lelőhelyei:
  • kakaó,
  • lencse,
  • spenót,
  • tojás,
  • marhahús.

Szelén: fokozza a C-vitamin és a cink hatását, antioxidáns hatású. Hiányakor a bőröd gyorsabban öregszik, hajlamosabb leszel a fertőzésekre. Vigyáznod kell a túlzott bevitellel is, hajhullást okoz. Sok élelmiszerben megtalálod, így
  • a búzacsírában,
  • gabonafélékben,
  • dióban,
  • húsfélékben.

Kalcium: a csontjaid felépítésében, azok egészségében meghatározó szerepe van. Erősíti körmeidet, valamint a hajad is. Magnéziummal együtt érdemes szedned, így könnyebben beépül. Nagy mennyiségű kalciumot a tejtermékek tartalmaznak.
facebookshutter
uveghaz epites unios palyazat durvan lassit kapacitashiany1500
FrankfurtTőzsde
allampapir
BÉT
GettyImages-1132938888
Varhelyi Oliver hetfon mar atment a vizsgan
GettyImages-1171927220
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
2019. november 21.
Property Investment Forum 2019
facebookshutter