Üzlet

Hasznos tippek a koleszterinszinted csökkentéséért

Webbeteg.hu
A helyes táplálkozás és a rendszeres sport segít a koleszterinszinted normalizálásában. Ezek a kezdő lépések nem csupán a megelőzésben, de a kezelésben is. Mit tehetsz a koleszterinszinted csökkentéséért?
A megelőzés egyik kulcsa a vér koleszterinszinted alacsony értéken tartása. A magas koleszterin

Az első és legfontosabb tényező ennek elkerülése érdekében az egészséges életmód, amivel nemcsak a koleszterinszintedet tarthatod egészséges értéken, de vérnyomásodat, testsúlyodat, vércukrodat és vérzsírodat is.

Az étrend nagyon fontos

Zsírbevitel: az étrendedben alacsony legyen a zsírbevitel, különös tekintettel a telített zsírokra. A napi kalória-bevitelt tekintve a zsírfogyasztás ne haladja meg a 30 százalékot.

A leghasznosabb ételek: van néhány olyan étel, melyek jótékonyan hatnak a szív- és érrendszeredre, segítenek a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint elleni küzdelmedben, ezek fogyasztását részesítsd előnyben:
  • brokkoli,
  • hal és halolaj,
  • zöld leveles zöldségek,
  • citrusfélék,
  • sárgarépa,
  • rostban gazdag ételek, gabonaőrlemények.


Bevásárlókosarad: a tudatos táplálkozásnak része a tudatos vásárlás. Szánj időt arra, hogy elolvasd a termékek címkéjét még a vásárlás előtt, lehetőleg késztermékeket ritkán vásárolj, inkább magad készítsd el az ételt.

  • Teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér.
  • Gabonaőrlemény a rostok fedezésére.
  • Rizs, lehetőleg barna.
  • Gyümölcs, szárított vagy fagyasztott is lehet, ha nincs friss, de a friss gyümölcsnek a legmagasabb a nyomelem- és vitamintartalma.
  • Zöldség, lehet szárított vagy fagyasztott is, de a legjobb választás a friss zöldség.
  • Ásványvíz vagy cukor, és tartósítószer hozzáadása nélkül készült 100%-os gyümölcslé.
  • Alacsony zsírtartalmú tej.
  • Sovány sajt.
  • Sovány joghurt.

Még több hasznos élelmiszert találsz a WEBBeteg.hu-n.

A rendszeres testmozgás fontossága

A sport javítja az állóképességedet, a szív- és érrendszered állapotát, csökkenti az elhízás, a cukorbetegség és számos anyagcsere-betegség kialakulásának veszélyét.

Óvatosan szabad azonban elkezdened a sportolást, mert a hirtelen kezdett testedzés, nagy terhelést jelent a szívedre, az ízületeidre és az izmaidra. A rendszeres mozgás ezek ellenére mindenképp javasolt. A nem megerőltető tempójú gyaloglás alkalmasabb lehet az első hónapokban.

A pulzusszámodat jelentősen emelő gyakorlatok (például futás, úszás, aerobic) nem javasoltak addig, míg a szervezeted nem szokott hozzá a rendszeres igénybevételhez.

Az ideális testsúlyod eléréséhez is sokkal alkalmasabb a napi rendszerességgel végzett, kevésbé megerőltető mozgás (pl. közepes tempójú séta), mint a heti 2-3 alkalommal végzett edzőtermi edzés.
koronavírus tőzsde
keleti vasút
erdogan merkel
koronavírus kína
forint191231
Népszerű
Debrecen télen
70 milliós befektetést is kaphatnak magyar startupok

A programhoz partnerként csatlakozott a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség is.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
koronavírus tőzsde