Üzlet

A Volkswagen tényleg megszüntet 23 ezer munkahelyet Németországban

Megszületett a megállapodás a Volkswagen-csoport menedzsmentje és a szakszervezeti vezetők között arról, hogy a meghatározó márkánál, vagyis a Volkswagennél 23 ezer ember állását szüntetik meg 2021-ig. A menedzsment cserébe vállalata, hogy a jövőben elektromotorokat és elektromos járműveket is gyártanak majd Németországban, illetve több ezer új munkahelyet teremtenek majd a területhez kapcsolódóan. Az egyezség célja, hogy érdemben javítsák a Volkswagen profitabilitását, illetve előmozdítsák az átmenetet a cégcsoporton belül az elektromos hajtás irányába.

Update: Sajtótájékoztatót tart a Volkswagen

A reggel megjelent piaci értesülések után a Volkswagen menedzsmentje sajtótájékoztatót tartott, ahol a következő információk hangzottak el:

  • A cégcsoport vezetése megállapodott abban, hogy 3,5 milliárd eurót fektetnek be az elektromos hajtás területén a következő években.
  • Az új beruházásoknak köszönhetően a cégcsoport 9 ezer új munkahelyet teremt.
  • Ezzel párhuzamosan viszont 23 ezer munkahelyet szüntetnek meg a hagyományos autógyártás területén Németországban.
  • Azok a munkavállalók, amelyek munkahelye megszűnik, korai nyugdíjazásban részesülnek.
  • A lépéstől 2020-ra éves szinten 3,7 milliárd eurós operatív profitjavulást vár a menedzsment, ebből 3 milliárd euró érkezne Németországból, míg 700 millió euró származna a többi nemzetközi operációtól.
  • A létszámcsökkentésnek köszönhetően a Volkswagen üzemi marzsa 4 százalékra emelkedhet 2020 végére, szemben az idei évre várt 2 százalékos szinttel.
  • A járművek hajtóerejét biztosító elektromotorok Kasselben, míg a hajtáshoz szükséges elektromos energia tárolására szolgáló akkumulátorok Braunschweigben készülnek majd.

Megszülethetett a megállapodás

Hosszú hónapok óta tárgyal a Volkswagen menedzsmentje a cégcsoport szakszervezeteinek vezetőivel arról, hogyan lehetne lefaragni az egyre nagyobb terhet jelentő bérköltségeket. Az egyeztetések nem véletlenül húzódnak ennyire,

a cég vezetésének jövőbeli tervei forognak kockán, ezért mindenképpen megoldást akarnak a munkaerő létszámának csökkentésére, a szakszervezeti vezetők viszont letették a nagyesküt, hogy megvédik a német emberek munkahelyeit.

A legfrissebb híradások alapján viszont most úgy tűnik, hogy sikerült megállapodniuk a feleknek:

  • A szakszervezeti vezetők ugyanis elfogadták, hogy 30 ezer ember állása szűnjön meg a cégcsoport vezető márkájánál, vagyis a Volkswagennél 2021-ig. Cserébe a menedzsment vállalta, hogy újabb beruházásokat hajt végre, döntően Németországban, annak érdekében, hogy odahaza is készüljenek elektromos járművek.
  • A beszámolók szerint az elektromos hajtáshoz, illetve járművek gyártásához kapcsolódóan 9 ezer új munkahelyet hozhatnak létre majd. Továbbá megállapodás született arról is, hogy a Volkswagen főhadiszállásán, Wolfsburgban készül majd egy elektromos SUV, míg a nemrég bemutatott Volkswagen I.D Zwickauban készülhet majd.
  • A járművek hajtóerejét biztosító elektromotorok Kasselben, míg a hajtáshoz szükséges elektromos energia tárolására szolgáló akkumulátorok Braunschweigben készülhetnek.

Mit jelent a 30 ezres létszámcsökkentés?

Ha valóban 30 ezer fővel csökken majd a Volkswagen-csoport létszáma 2021 végére, illetve a leépítéssel párhuzamosan 9 ezer új munkahelyet is létrehoznak, akkor összességében 21 ezer állás szűnhet meg.

A cégcsoport jelenleg 610 ezer főt foglakoztat globálisan, így a 21 ezer fővel számolva, a teljes munkaerő durván 3,5 százalékkal csökkenhet.

Ez első ránézésre nem tűnik soknak, főleg ahhoz képest, hogy a cégcsoport teljes munkaerejének közel 46 százaléka dolgozik Németországban. De ha számításba vesszük azt is, hogy Németországban - részben az erős szakszervezeteknek köszönhetően - nagyon magasak a munkaerőköltségek, akkor komoly előrelépést jelenthet. Tavaly egyébként a Volkswagen 36,2 milliárd eurót költött munkavállalóira, amely a teljes árbevételének 17 százalékát jelentette.

A Volkswagen tényleg megszüntet 23 ezer munkahelyet Németországban

Közelebb a 2025-ös tervekhez

A leépítéseknek köszönhetően éves szinten 3,7 milliárd eurót takaríthat meg a Volkswagen, amely azért nagyon fontos, mert

a menedzsment az átalakításoknak és a költségcsökkentéseknek köszönhetően 7-8 százalékos üzemi marzsot szeretne elérni csoportszinten 2025-re.

Ez az új stratégia keretében megfogalmazott cél pedig az átalakítások nélkül túlzottan ambiciózus lett volna, hiszen tavaly - a dízelbotrány hatására - üzemi szinten is veszteséges volt a Volkswagen és az elemzői várakozások szerint a következő években is csupán 5-6,5 százalékos profitabilitás mellett működhetnek. Összehasonlításképpen érdemes megemlíteni, hogy az éves szinten hasonló darabszámú járművet előállító Toyota üzemi marzsa 10 százalék közelében mozgott az utóbbi időben és még úgyis bőven meghaladhatja a Volkswagenét a következő években, hogy - döntően a japán jen erősödése miatt - az elemzők nagyobb visszaesésre számítanak a cég profitabilitásában.

A mostani megállapodásnak köszönhetően -hogyha tényleg igazak a híradások - viszont a Volkswagen menedzsmentje közelebb került a 2025-re kitűzött cél eléréséhez.



A Volkswagen tényleg megszüntet 23 ezer munkahelyet Németországban

Nem lehet tudni, hogyan szűnnek meg az állások

A mostani beszámolók nem szóltak arról, hogy milyen formában szüntetik meg az állásokat a Volkswagennél. Korábban viszont arról lehet hallani, hogy

A munkavállalók korai nyugdíjazására kerülhet sor, vagyis ezeket az embereket nem elbocsájtanák egyszerűen, hanem biztosítanák számukra a megélhetést.

Erősödik a Volkswagen

A befektetők örülnek a meg nem erősített megállapodás hírének, a Volkswagen árfolyama 2 százalékot erősödött a csütörtöki záráshoz képest.

A Volkswagen tényleg megszüntet 23 ezer munkahelyet Németországban
Orbán Viktor szelfi Róma
europaiunipopo
virgingalactic
tungsrammonusmarton
londonparlament
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Délutáni webinárium MA
Praktikus tanácsok online tőzsdézéshez és kockázatkezeléshez.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
2019. október 17.
Hiventures - Portfolio KKV Tőkefinanszírozás 2019
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
virgingalactic