Léböjtkúrázol? Az életeddel játszol!
Üzlet

Léböjtkúrázol? Az életeddel játszol!

Webbeteg.hu
Előző cikkünket folytatva, további táplálkozási tévhitekről rántjuk le a leplet. Van-e valóságalapja a 18 óra utáni étkezés rizikójának? Igaz-e, ha kihagyod a reggelit, könnyebben fogysz? Kiderítettük.
Az első 5 mítoszról ebben a cikkben írtunk.

6. mítosz: hizlal a 18 óra utáni étkezés

Nem igaz. Az számít ugyanis, hogy a nap folyamán hány kalóriát fogyasztottál. Tévhit, hogy 18 óra után szervezeted raktározó üzemmódba kapcsol, ha ezt az utat választod, az éppen ellenkező hatást fogod tapasztalni, mint amit szeretnél: a következő étkezés a következő napra tolódik, így 18-20 óráig is táplálék nélkül maradsz... Az igaz, hogy az anyagcseréd az alvás időszakára lelassul, de ez nem eredményez olyasmit, hogy a lefekvéskor a gyomrodban lévő étel automatikusan zsírrá alakul majd. Ha napközben nem viszel be sok kalóriát, rendszeresen mozogsz, akkor az este bevitt tápanyagok ugyanúgy hasznosulnak, mintha napközben fogyasztottad volna azokat.

7. mítosz: a barnacukor, nádcukor, nyírfacukor kevésbé hizlal, mint a fehér

Igaz a nyírfacukor esetében, a többinél hamis. A dolog magyarázatát a WEBBeteg.hu-n olvashatod el.

8. mítosz: a diabetikus csokoládé nem hizlal

Nem igaz. A diabetikus csokoládék ugyan nem tartalmaznak cukrot, az édes ízt édesítőszerek hozzáadásával érik el, amelyek között van olyan, amelynek kalóriatartalmával számolnod kell. Emellett a diabetikus csokikat zsírok hozzáadásával teszik élvezhetőbbé, emiatt 1-1 csoki elfogyasztása magas kalória-bevitelt jelenthet szervezeted számára. Ha ilyen terméket választasz, alaposan tájékozódj a termék címkéjéről, és igyekezz alacsonyabb kalóriatartalmú terméket választani.

9. mítosz: ha nem reggelizel, könnyebben fogysz

Nem igaz. A reggeli is ugyanolyan fontos étkezés, mint a vacsora, vagy az ebéd. Nem szabad kihagyni, hiszen ha nem reggelizel, az ebéd folyamán nagyobb mennyiségű ételt fogsz elfogyasztani, és az addig éhező szervezeted gyorsan elraktározza zsírok formájában a bevitt energia felesleges részét. Ha reggelizel, akkor bizonyítottan kevesebb ételt fogsz elfogyasztani az ebéd során. A legoptimálisabb, ha naponta 5-6-szor étkezel, egyszerre csak kis mennyiségű ételt fogyasztasz, és ételeid kiegyensúlyozottan tartalmazzák a szükséges tápanyagokat.

10. mítosz: léböjtkúrával elérheted a kívánt alakot

Nem igaz. Túlzás nélkül kijelenthető, hogy bizony az életeddel játszol, ha ezt választod! A koplalást az orvostudomány is használja, de csak ellenőrzött keretek között. Ezek a nullkalóriás diéták olyan agressziók a szervezet ellen, amit még az egészséges ember is nehezen visel. Bár a legtöbb léböjtben a növényi rostok bevitele legalább megengedett, a szervezet "úgy van kitalálva", hogy minden nap táplálékra, fehérjékre van szüksége. Ha ezt nem kapja meg, hiányállapot lép fel.

Tudj meg mindent itt.
donaldtrump
ott_one_2019_1500x844
horvátország
seychelle szigetek strandoló lány
szakács étterem restaurant
cimlap_rossz
budapest lánchíd_getty
20191130_141657
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
ott_one_2019_1500x844