A céges buli visszavág? Tévhitek a másnaposságról
Üzlet

A céges buli visszavág? Tévhitek a másnaposságról

Webbeteg.hu
Kutyaharapást szőrével? Gyógyszer? Elég, ha valamit eszel? Jöjjön néhány jó tanács, amely segítségével úgy ébredhetsz, hogy nem bánod meg az előző éjjelt - már, ami az alkoholt illeti.

Első tévhit: a reggeli mimóza koktél (egyharmad rész pezsgő, kétharmad rész narancs juice) vagy sör enyhíti a másnaposságot

Próbáld meg másnaposságodat minél hamarabb orvosolni, de ne feltétlenül egy újabb adag alkohollal. A másnaposság valójában akkor áll be, ha a véralkoholszinted elkezd csökkenni, a legrosszabb állapotba akkor kerülsz, ha teljesen kiürül szervezetedből.

A legjobb reggeli koktél egy izotóniás ital, mely visszaállítja az elvesztett elektrolitokat (kémiai hírvivők, melyek segítenek a testi funkcióid eredményes ellátásában), valamint igyál sok vizet, hogy megakadályozd a kiszáradást, ami gyöngeséggel, szédüléssel, fejfájással és szájszáradással jár!

Második hiedelem: vegyél be egy fájdalomcsillapítót, mielőtt lefeküdsz aludni!

A legtöbb fájdalomcsillapító ártalmatlan a májra nézve, de alkoholfogyasztás után a máj el van foglalva az alkohol lebontásával. A fájdalomcsillapító okozta folyamatok így más útra terelődnek, és akár májgyulladást is okozhatnak.

Ragaszkodj a nem szteroid gyulladáscsökkentőkhöz, és ne vedd be azokat lefekvés előtt! A gyógyszerek hatóerejének csúcspontja ugyanis a negyedik órában következik be, tehát ébredéskor már nem lesz rád hatása. A legjobb megoldás, ha ébredés után veszel be egy fájdalomcsillapítót, így − bár az ébredéskor nem segít − sokkal jobban érzed magad egy órával később!

Harmadik tévhit: mindig a legkevesebb kalóriát tartalmazó ital a legjobb a választás

A hiedelemmel ellentétben a valóság az, hogy jobban be tudsz rúgni diétás koktélok fogyasztása után. Az ok, hogy a kevesebb kalóriát tartalmazó italok gyorsabban kiürülnek a gyomrodból. A gyorsabb anyagcsere következményeként hamar telítődik a májad, aminek hatására a legtöbb alkohol végül tovább kering a véráramban.

Negyedik hiedelem: lefekvés előtt egyél valamit, mert az felszívja az alkoholt és tompítja a másnaposságot!

Alkoholfogyasztás után már nem sokat ér az evés, inkább az ivás előtt érdemes a gyomrodba kerülnie az ételnek. Emésztés közben lassabban bontja le a szervezeted az alkoholt, ezáltal a legkevesebb lehetőséget biztosítja annak, hogy felhalmozódjon a véráramban, és másnap fejfájást okozzon. Minden étel lassítja a felszívódást, de a zsíros ételek a leghatékonyabbak.

Ötödik hiedelem: a bor jobb, mint a sör

A bor valóban sok egészséges hatóanyagot tartalmaz, de a vizsgálatok azt mutatták ki, hogy azok az emberek, akik mérsékelten fogyasztanak sört, annak egészséges hatásait is jobban tapasztalják, beleértve a szívelégtelenség megelőzését, az Alzheimer-kór és a csontritkulás kialakulását.
Ha az a kérdés, hogy melyik italféle okoz kevésbé másnaposságot, a sör tűnik jobb választásnak. Ennek oka, hogy a vörösborban található anyagok (mint például a csersav) fejfájást tud kiváltani az arra fogékony embereknél, és ez hozzáadódik a másnaposság tüneteihez.

Hatodik hiedelem: A testsúlyodtól függ, mennyire bírod az alkoholt

Ez abban az esetben lehet igaz, ha fokozatosan felkészíted tested az egyre nagyobb dózisú alkohol fogyasztására. Valójában azonban az alkoholtól a nők jobban képesek becsípni, mint a férfiak. Ennek oka, hogy a férfiak teste nagyobb százalékban tartalmaz vizet, ezért az alkohol sokkal jobban fel tud hígulni a szervezetben és emiatt kevésbé észrevehetőek hatásai. A férfiak szervezetében továbbá több olyan enzim is található, amely az alkohol lebontásában játszik szerepet.

Ne dohányozz!

Ne dohányozz, ha alkoholt fogyasztasz! Ha a kettőt kombinálod, másnap reggel biztosan fejfájással számolhatsz. A nikotin csökkenti a véralkoholszinted, és ezáltal még több alkohol fogyasztására késztet.

Milyen a jó reggeli?

Ideális választás a magas víz- és fehérjetartalmú reggeli. A kalóriadús ételek is jót tesznek ilyenkor, a szervezeted elektrolit-háztartását segítenek helyreállítani. A reggeli mennyiségét mindenki maga szabja meg, attól függően, hogy mennyire érzi rosszul magát.

Sokan nem szeretik, de a másnaposságra jót tesz, ha reggelire ruszlit (pácolt hering hagymával) eszel, ez ugyanis magas ásványi anyag tartalma révén újra egyensúlyba hozza a szervezet ásványi anyag háztartását. Hasonlóan jó hatású az ecetes uborka és a meleg zöldségleves. Egy pohár sós paradicsomlé is remekül beválik!

Az alkoholfogyasztás hatására a vércukorszint enyhén csökken, emiatt másnap reggel fokozódik az étvágy az erős, fűszeres ételek iránt. Ilyenkor reggelire megfelelő választás egy finomságokkal teli szendvics.

A másnaposság elleni további praktikákról a WEBBeteg.hu-n olvashatsz bővebben.
Brexit_kiszivargott_brit terv_1500
U.S. President Donald Trump looks on as his nominee for the chairman of the Federal Reserve Jerome Powell
shutterstock_611533595
BET
shutterstock_332932247
IMG_5203
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Kereskedés a Portfolio Online Tőzsdén. Hasznos praktikák.
shutterstock_611533595