Kilenc tipp a karácsonyi kilók ellen
Üzlet

Kilenc tipp a karácsonyi kilók ellen

Webbeteg.hu
A hagyományos karácsonyi menü megterheli a gyomrodat, és mivel az ünnepek alatt csak pihensz, hamar felszedhetsz néhány kilót. A főétkezések közötti nassolásokat még nem is említettük...
Biztosan te is szeretnéd, ha az ünnepek után is beleférnél a kedvenc farmerodba. A táplálkozási szakértők szerint nem kell lemondanod a töltött káposztáról, a halászléről és a bejgliről sem. Jöjjön néhány tipp, mellyel elkerülheted a felesleges kilókat.

1. Mozogj!

Naponta legalább 30 percet tölts sportolással! Menj ki a szabadba, töltődj fel friss téli levegővel és napfénnyel!

2. Töltött káposzta helyett pulyka vagy hal

A töltött káposzta helyett, kerüljön valami más az asztalodra. Például aszaltszilvás-narancsos pulykasült, kemencében sült lazac, esetleg töltött pisztráng vagy fűszeres fogas. Ezek bőven tartalmaznak laktató fehérjét, zsírt viszont annál kevésbé. Ráadásul a halak gazdagok a szív- és érbarát omega-3-zsírsavban.

3. Fűszernövények

A gyógynövények éteri olaj tartalma gyulladásgátlóan és görcsoldóan hat, jó hatással van az emésztésedre. A fűszerek, mint például a kapor vagy a kömény, segít a szélszorulás, illetve puffadás okozta panaszaid enyhítésében.

4. Színes saláta és zöldségek

Fogyassz salátát és zöldséget, de egészségesen elkészítve: zsíros öntet nélkül, nagy adagokban a főfogás előtt felszolgálva. Adj hozzá összezúzott zöldségeket, párolt almás vöröskáposztát, valamint friss fűszerekből, gyógynövényekből és sovány tejből készült öntetet.

5. Ne tilts meg magadnak semmit!

Nem kell lemondanod az édességekről, csokikról, szaloncukorról, de fogyassz mértékkel. Ha csokit, vagy szaloncukrot vásárolsz, válaszd az étcsokisat (a sötétebb színűt), amiben több a kakaó, mely pozitívan befolyásolja a vérnyomásodat és az anyagcserédet.

6. Fahéjjal ízesíts!

A klasszikus karácsonyi fűszer remekül illik kekszekhez, desszertekhez, gyümölcsökhöz, kompótokhoz, sült almához, müzlikhez, sőt, vadhúsokhoz is. Serkenti az anyagcserédet, mérsékli a vércukor- és koleszterinszintedet.

7. Próbálj ki új desszerteket!

Kísérletezz új ízekkel: készíts vörös kását vaníliaszósszal, sült almát vagy gyümölcsszorbetet fahéjas joghurttal. Egy fűszeres túrós sajttál is lehet igazán ízletes. A sovány sajtok zsírszegények, és gazdagok kedvező hatású aminosavakban.

8. Törj diót!

A mogyoró, a dió, a földimogyoró és a mandula tele van olyan összetevőkkel, melyek védenek a szív- és érrendszeri megbetegedésektől. De figyelem: naponta elég egy maréknyi belőlük, ugyanis valóságos kalóriabombák.

9. Hidegvíz

A hideg ásványvíz növeli a tested energiaigényét, a szénsav csillapítja az éhségérzetet. A zöld teát vagy a fahéjas-karácsonyi teákat édesítőszerrel fogyaszd, ezek csaknem kielégítik az édesség iránti vágyadat.

KARCSÚ TIPPEK ADVENTRE Finomságok a karácsonyi vásárról Mielőtt dőzsölni kezdesz, számolj: 200g mandula 1206 kcalt (kilokalóriát) tartalmaz. Helyette egyél inkább sült gesztenyét (200g csak 426 kcal). Egy sültkolbász (200g) 600 kcal, egy sonka csak 240 kcal. Egy pohár forralt bor rummal 230 kcal, anélkül csak 185. Édességek helyett gyümölcs A különböző csokik, kekszek, édességek a karácsonyi asztal kellékei. Ám helyettesítheted őket gyümölccsel is: egy csokimikulás (150 gramm = 860 kcal) helyett 40 darab (!) mandarint (800 kcal) ehetsz meg. Érdemes kipróbálnod a kandírozott gyümölcsöket is (25g = 85 kcal, és semmi zsír).

elektromosroller
Westminster brexit brit kilepes tortenelmi dontes
Brexit london tuntetes1500
GettyImages-1167008922
Furjes Balazs Budapest Liget projekt1500
100 forint shutter
onlinevásárláse-kereskedelem
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Befektetési termékek a magas hozam reményében.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
elektromosroller