Üzlet

Közös járműfejlesztésbe kezd az Audi és a Porsche

Portfolio
A Porsche és az Audi megállapodott abban, hogy a jövőben közösen fejlesztenek majd elektromos járműveket, önvezető technológiát és digitális megoldásokat.
A lépés célja, hogy a Volkswagen-csoport, amelynek a dízelbotrány eddig 24 milliárd dollárjába került, érdemi költséget takarítson meg, illetve hogy ne kelljen az érintetetteknek házon belül egymással versenyezniük a fejlesztési forrásokért. Az együttműködés elektromos járművek közös platformon történő gyártására, az önvezető technológia, valamint digitális megoldások fejlesztésére terjed majd ki.

A megállapodás értelmében a Porsche és az Audi a következő hónapokban kialakítja majd az együttműködés keretit az egyes területeken és meghatározza majd azt az ütemtervet, amely mentén haladva megvalósulhatnak a 2025-ig kitűzött célok.

A mostani együttműködési megállapodás is része a Volkswagen-csoport új stratégiájának, amelyet a dízelbotrány után azért alkottak meg, hogy meghatározzák a cégcsoport működésének új irányait és visszaállítsák a vásárlók vállalatba vetett bizalmát. A tervek alapján a német autógyártó három nagyon fontos területen szeretne erősíteni a következő években:

  • Az új stratégia jegyében a cégcsoport 30 elektromos járművet akar piacra dobni 2025-ig. A modellpaletta átalakításának köszönhetően a várakozások szerint 2025-re már éves szinten 2-3 millió darab tisztán elektromos autót értékesíthetnek éves szinten.
  • A közösségi közlekedésbe is beszáll a Volkswagen, ahol robo-taxi és a közösségi járműmegosztás lesz a fókuszban. Ennek előfutáraként már 300 millió dollárért meg is vásárolták a Gettet. És tavaly decemberben a Volkswagen bejelentette, hogy létrehozta 13. márkáját, a Moia nevű startup a konszernen belül a jövő közlekedési szolgáltatásaiért lesz felelős. A cég elsősorban a városi közlekedésben nyújt majd szolgáltatásokat, első lépésben on-demand shuttle szolgáltatást, aminek a lényege, hogy a felhasználók akkor rendelik meg a néhány fő szállítására alkalmas elektromos városi járműveket, amikor éppen szükségük van rá. Vagyis egyfajta tömegközlekedésről van szó, amelynél együttműködnének a helyi önkormányzatokkal is.
  • És természetesen a németek is rámozdulnak az önvezető technológiára, hogy ne kerüljenek versenyhátrányba a riválisaikkal szemben.


(Reuters)
DSOKI20191013203
orban viktor tarlos istvan fidesz valasztas
török gábor
orban viktor ertekeles onkormanyzati valasztas tartlos istvan fidesz
lengyel valasztasok magas reszvetel
moszkva oroszprszag voros ter
BÉT
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Bevezetés a tőzsdei kereskedés és befektetés világába.
Esti szeminárium
A legegyszerűbb módszer, hogy a valószínűségeket saját oldaladra állítsad.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
2019. október 17.
Hiventures - Portfolio KKV Tőkefinanszírozás 2019
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
BÉT