Üzlet

Nagy szigor jöhet az autók kipufogógáz szabályozásában

Portfolio
A jelenleg meghatározott 30 százalékos célnál is nagyobb mértékben, 40 százalékkal csökkentené a 2021-es szinthez képest 2030-ig az autók széndioxid-kibocsátását az Európai Unióban egy új javaslat.
Az Európai Parlament balközép Szocialisták és Demokraták csoportja szerint a 2017 novemberében benyújtott, 30 százalékos emissziócsökkentést előirányzó szabályozási tervezet egyszerűen túlságosan gyenge. A pártcsalád álláspontja az autók kibocsátásával kapcsolatban már csak azért is fontos, mert az említett tervezetről szóló parlamenti jelentés a máltai szocialista képviselő, Miriam Dalli vezetésével készül.

A célszám emelése mellett a széndioxid-kibocsátás számítási módján is jelentősen változtatnának, a jelenlegi, az autók tömegét alapul vevő, a kibocsátást relativizáló metódus helyett az úgynevezett lábnyom alapú, az abszolút kibocsátáscsökkentést támogató megközelítésre váltva, amelyet például az Egyesült Államokban is alkalmaznak. A lábnyom alapú megközelítés ugyanis elvileg az autók tömegének csökkentésére is motiválhatja a piacot, ami általános fenntarthatósági szempontból kívánatos fejlemény lenne. A lábnyom alapú megközelítést széles körben jobb metódusnak tartják, amelyet például az ICCT (International Council on Clean Transportation) nonprofit szervezet is támogatja, amely az amerikai dízelbotrányt leleplezte.

A változásokat persze nem mindenki üdvözölné, Németország például már 2008-ban (amikor az EU legutóbb standardokat fogadott el az autók emissziójára) ellenezte a lábnyom alapú megközelítést, mondván, az további terhet rak a nagy járművek gyártóira. 2013-ben állítólag Angela Merkel kancellár közvetlenül telefonálta végig az EU bizonyos államfőit a tervezett kibocsátási szabályok enyhítése érdekében.

Míg az Euractiv szerint Németország az elefánt a porcelánboltban, addig hat másik tagállam - Hollandia, Ausztria, Belgium, Portugália, Írország és Szlovénia - tavaly októberben közös levélben kérte az Európai Bizottságtól a 2021-2030-as emissziós cél 40 százalékra emelését, amelynek elfogadása mindemellett nagyrészt az egyes tagállamokon, teljesítése pedig leginkább az EU elektromos autó értékesítéseinek alakulásától függhet majd.
Tobias Adrian - IMF
GettyImages-502905714
Pillar_irodaház
GettyImages-500406320
GettyImages-1181803301
D_MTZ20191209005
NYSE, trader, broker, válság
Frankfurti Tőzsde
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
Esti szeminárium
A legegyszerűbb módszer, hogy a valószínűségeket saját oldaladra állítsd.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Frankfurti Tőzsde