Nem bírnak az Aldival és a Lidllel - Nem véletlenül suttognak egy új diszkontláncról
Üzlet

Nem bírnak az Aldival és a Lidllel - Nem véletlenül suttognak egy új diszkontláncról

Portfolio
A két német diszkontlánc, az Aldi és a Lidl gyors ütemben terjeszkedik Nagy-Britanniában és folyamatosan növelik piaci részesedésüket a négy nagy helyi kiskereskedelmi lánc kárára. A gyors előretörés hatására a németek akár a teljes piac 15 százalékát is megszerezhetik 2020 végéig.
Komoly növekedési tervekkel rendelkezik az Aldi és a Lidl az Egyesült Királyságban, előbbi menedzsere a Reuters megkeresésére elárulta, hogy 1000 egységből álló üzlethálózattal akarnak rendelkezni a szigetországban 2022 végére, jelenleg 762 boltjuk üzemel. Utóbbi diszkontlánc úgy számol, hogy a már említett időszak végére 1200-1500 üzlettel rendelkezhetnek, amely jelentős növekedés lenne a jelenlegi 710 boltból álló hálózatukhoz képest.

Terveik megvalósítása érdekében komoly összegeket fordítanak beruházásokra a németek, az Aldi a 2018 végéig futó programjának keretében 1 milliárd fontot költ el az Egyesült Királyságban és hoz létre 8000 munkahelyet. A Lidl pedig mintegy 1,45 milliárd fontos beruházást valósított meg 2017-ben és 2018-ban, amelynek köszönhetően több tucat új üzlettel bővül majd a bolthálózata. A németeket az sem tartja vissza, hogy az Egyesült Királyság kilép az Európai Unióból.

A dinamikus terjeszkedésnek köszönhetően a két német diszkontlánc tovább növelheti piaci részesedést a négy nagy helyi kiskereskedelmi lánccal, a Tescóval, a Sainsbury'sszel, az Asdával és a Morrisonsszal szemben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a jelenleg mintegy 200 milliárd fontos piacból 15 százalékos szeletet hasíthatnak ki 2020 végére, míg jelenleg a piaci részesedésük 12,1 százalékos.

A Tesco próbálja visszaverni a támadást

Pár hete számoltunk be arról, hogy a Tesco nagy dobásra készül, saját diszkontláncot indíthat annak érdekében, hogy megpróbálja visszaszorítani a két nagy rivális, az Aldi és a Lidl térnyerését.

Az információt megszellőztető Sunday Times a beszámolók alapján úgy véli, hogy a Tesco egy teljesen új és különálló márkát építene fel, amely olyan termékeket értékesítene, amelyek olcsóbb árazása versenyképes lenne a nagy riválisokéval. A vállalat menedzsmentje természetesen nem kívánta kommentálni ezeket az értesüléseket.

Erre a lépésre egyébként azért lenne szüksége Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi láncának, mert bár az utóbbi időben növelni tudta eladásait, a növekedés mértéke messze elmaradt az Aldiétól és a Lidlétől.

A Tesco egyébként jelenleg 28 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Nagy-Britanniában, míg az Aldi értékesítései a teljes piac durván 7 százalékát, a Lidl eladásai pedig nagyjából 5 százalékát adják.

(Reuters)
BET
öngondi
Airbnb founder/CEO Brian Chesky
elektromosauto0922
spurs190920egy
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
BET
Olvasta már? Áttörte a falat az OTP