Aggódhat az Aldi és a Lidl - Jövő héten nyit az új diszkontlánc, amiről suttogtak
Üzlet

Aggódhat az Aldi és a Lidl - Jövő héten nyit az új diszkontlánc, amiről suttogtak

Portfolio
Az elmúlt hónapokban többször is beszámoltunk arról, hogy nagy dobásra készülhet a Tesco Nagy-Britanniában, a piacvezető vállalat ugyanis megelégelte a Lidl és az Aldi térhódítását. A cég most maga jelentette be, saját fegyverüket fordítja a németek ellen: Jack's néven diszkontláncot indít jövő héten.

Hivatalos: jön a Tesco saját diszkontlánca

Néhány hónapja már keringenek olyan pletykák a piacon, hogy a Tesco nagy dobásra készül, saját diszkontláncot indíthat annak érdekében, hogy megpróbálja visszaszorítani a két nagy német rivális, az Aldi és a Lidl térnyerését az Egyesült Királyságban.

Az információt megszellőztető Sunday Times a beszámolók alapján korábban arról írt, hogy a Tesco egy teljesen új és különálló márkát építene fel, amely olyan termékeket értékesítene, amelyek olcsóbb árazása versenyképes lenne a nagy riválisokéval. A vállalat menedzsmentje természetesen nem kívánta kommentálni ezeket az értesüléseket korábban.

Most viszont a Tesco maga jelentette be: megnyitják saját diszkontláncuk első boltját a Cambridgeshire megyében található Chatteris településen jövő szerdán. A diszkontláncot a Tesco alapítója, Jack Cohen után Jack'snek nevezték el.

A pontos szám egyelőre nem ismert, de a várakozások szerint első körben mintegy 100 üzletből álló hálózatot hozhat létre a Tesco Nagy-Britanniában. A boltok egy részét már ma is üzemelő kiskereskedelmi egységek adnák, ezeket Jack's üzletekké alakítanák, illetve teljesen új boltokat is nyithat a Tesco.

Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a németek a piacból

Nem véletlenül szánta rá magát erre a lépésre a Tesco menedzsmentje, nagy szükségük lenne egy olyan hatékony megoldásra, amellyel meg tudnák őrizni saját piacukat, illetve amellyel érdemben vissza tudnák szorítani a német riválisok, az Aldi és a Lidl folyamatos térhódítását.

A Tesco ugyanis szép lassan veszít teret az Egyesült Királyságban, míg a németek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a teljes piacból. A piacvezető kiskereskedelmi vállalat piaci részesedése a legfrissebb statisztikák szerint 27,4 százalékot tett ki, egy évvel korábban viszont ez az érték még 27,9 százalék volt. Az Aldi és a Lidl együttes piaci részesedése viszont mostanra meghaladta a 13 százalékot.

Aggódhat az Aldi és a Lidl - Jövő héten nyit az új diszkontlánc, amiről suttogtak

Nem lesz könnyű dolga a Tescónak

Komoly növekedési tervekkel rendelkezik az Aldi és a Lidl az Egyesült Királyságban, előbbi menedzsere a Reuters megkeresésére elárulta, hogy 1000 egységből álló üzlethálózattal akarnak rendelkezni a szigetországban 2022 végére, jelenleg 762 boltjuk üzemel. Utóbbi diszkontlánc úgy számol, hogy a már említett időszak végére 1200-1500 üzlettel rendelkezhetnek, amely jelentős növekedés lenne a jelenlegi 710 boltból álló hálózatukhoz képest.

Terveik megvalósítása érdekében komoly összegeket fordítanak beruházásokra a németek, az Aldi a 2018 végéig futó programjának keretében 1 milliárd fontot költ el az Egyesült Királyságban és hoz létre 8000 munkahelyet. A Lidl pedig mintegy 1,45 milliárd fontos beruházást valósított meg 2017-ben és 2018-ban, amelynek köszönhetően több tucat új üzlettel bővül majd a bolthálózata. A németeket az sem tartja vissza, hogy az Egyesült Királyság kilép az Európai Unióból.

A dinamikus terjeszkedésnek köszönhetően a két német diszkontlánc tovább növelheti piaci részesedést a négy nagy helyi kiskereskedelmi lánccal, a Tescóval, a Sainsbury'sszel, az Asdával és a Morrisonsszal szemben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a jelenleg mintegy 200 milliárd fontos piacból 15 százalékos szeletet hasíthatnak ki 2020 végére.

(The Guardian)
Roska Botond
Ader Janos 2050 Magyarorszag klimasemlegesseg GettyImages-810451352
Varga Judit magyar vetoGettyImages-1156220693
unios tagsag visszaforditas Emmanuel Macron GettyImages-1187821001
Motor app Continental
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
2019. november 21.
Property Investment Forum 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
Online előadás
Első lépések a tőzsdei megtakarítások felé.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
repules szegell iata GettyImages-1180597944