Kevesebb gyári munkásra lesz szüksége a Volkswagennek
Üzlet

Kevesebb gyári munkásra lesz szüksége a Volkswagennek

MTI
Kisebb alkalmazotti létszámmal, de nagyobb hatékonysággal termelnek majd a Volkswagen elektromos autókat gyártó üzemei - mondta el Gunnar Kilian. A konszern személyzeti igazgatója a dpa hírügynökségnek adott interjút, amelyből az is kiderült, hogy a Volkswagen Németországban összpontosítja majd az elektromos autók gyártását.
Kilian közölte, nem lesz a Volkswagennél második "Zukunftspakt" megtakarítási program, de a mostaninak a kifutása után is a hatékonyság és a termelékenység javítására kell, hogy összpontosítsa minden figyelmét a konszern, mivel már nem csak a többi autógyárral, hanem az informatikai és szoftverfejlesztő ágazattal is versenyben áll.

A néhány amerikai gyárának bezárására és alkalmazottak elbocsátására kényszerülő General Motors (GM) példáját idézve a személyzeti igazgató az interjúban rámutatott: mivel az elektromos autók gyártása a hagyományos hajtásláncokénál rövidebb időt igénylő egyszerűbb összeszerelési folyamat, ezért a Volkswagen is hasonló döntésekkel kell, hogy szembenézzen, mint a GM.

Szerencsére az elkövetkező években nagy számban éri el a nyugdíjkorhatárt a nagy születésszámú generáció, ezért lehetőségünk nyílik arra, hogy ne töltsük be az így megüresedő munkahelyeket

- mondta.

Ahogy arról korábban mi is részletesen írtunk, a Volkswagen nemrégiben nyilvánosságra hozta, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött "Zukunftspakt" megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást.

A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban. A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás.

A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja - mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva.

A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz

- hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd.

A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja. Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire.

Elmondta, Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel.

A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek

- jegyezte meg Gunnar Kilian.

Címlapkép forrása: MTI/Krizsán Csaba
orban viktor uj kozep-europa
élelmiszer étel getty
67-es gyors ut
dpd csarnokepulet market epito
recept kivaltas patika
vodafone birsag gazdasagi versenyhivatal
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
címlap_INA