Üzlet

Veszik a magyarok a drága autókat, mint a cukrot - Itt vannak a kedvenc márkáink

MTI
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban az új autók magyarországi piacán, ahol az eladott 136 601 személyautóból 12 949 prémium kategóriás volt. A teljes piacot tavaly 17,5 százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan 10 százalék körül bővül.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 20 márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek 72,5 százalékát három márka - a Mercedes, a BMW és az Audi - uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken. A BMW tavaly bejelentett több mint egymillió eurós beruházását követően már mind a három márka rendelkezni fog magyarországi gyártóhellyel, ami támogatást jelent az értékesítésben is.

A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi 150-200 körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche.

Hesz Tamás, az MGE elnökségi tagja, a Mercedes-Benz Hungária Kft. értékesítési és marketing igazgatója az MTI-nek kifejtette: a városi szabadidőautók (SUV) térnyerése jellemző a prémium szegmensben is. A márkák újabb és újabb modellekkel igyekeznek megfelelni az ügyféligényeknek, így a SUV kategóriában 2019-ben a 2018 évihez hasonló, 30 százalék feletti bővülés valószínűsíthető.

Nagyobb teret nyernek a jövőben az elektromos és a plug-in hibrid modellek is a szakértő szerint. Hesz Tamás úgy véli, a teljesen elektromos modellek a távolabbi jövőt képviselik, mivel a hatótáv korlátai miatta vásárlóknak kompromisszumot kell kötniük. Rövid és középtávon inkább a plug-in hibridek jelentik a megoldást - jelezte, felhívva a figyelmet, hogy az értékesítés túlnyomó hányada még mindig benzin és dízel meghajtású jármű.

Az elmúlt két évben némileg csökkenek a dízel eladások - erre az Audi magyarországi vezetője hívta fel a figyelmet, megjegyezve, hogy ez sajnálatosan éppen akkor következik be, amikor a tiszta, EU6 d normájú dízelmotorok megérkeztek a piacra. A gyártó elsősorban a nagyobb SUV kategóriákban látja létjogosultságát a dízelmotoroknak, mivel ott a benzinmotorok lényegesen magasabb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek.

A trendek között említette az MGE szakértője, hogy a magánszemélyek vásárlásai során visszatért a finanszírozásba vetett hit, egyre nagyobb arányban vásároltak tavaly ilyen konstrukcióval autót. Ez a trend várhatóan 2019-ben is változatlan marad - jelezte.

A prémium kategória élén 2018-ban Magyarországon a Mercedes állt 4018 eladott személyautóval, ami a cég tájékoztatása szerint 25 százalékos bővülés volt. Ennél a márkánál is az SUV kategória eladásai bővültek a legjobban, 46 százalékkal.

Hesz Tamás elmondása szerint a márka sikerét az elmúlt évek termékoffenzívája alapozta meg, de hozzájárult a márkakereskedői hálózat folyamatos fejlesztése is. Tavaly 3,5 milliárd forint értékű beruházással nyílt meg egy új értékesítési pont, ezzel már 18 helyszínen és 23 szervizponttal szolgálják ki a vevőket Magyarországon.

Az értékesítési vezető jelezte, hogy a Mercedes-Benz Hungária Kft. személyautó üzletága 2019-re is kétszámjegyű növekedést tűzött ki maga elé. Hozzátette: a márka növelni akarja jelenlétét az elektromos és plug-in hibrid járművek piacán, az idén érkezik egy új, teljesen elektromos modellje.

A prémium kategória második helyezettje, a BMW tavaly 3140 autót értékesített Magyarországon, 16,3 százalékkal bővülve az előző évhez képest. Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezetője sajtótájékoztatóján számolt be arról, hogy a márka, minden kategóriában növekedni tudott. Kiemelkedő volt viszont az SUV kategóriába sorolható X modellek eladása, 42 százalékkal 1411 darabra bővült. A Magyarországon eladott összkerékmeghajtásos járművek 64 százaléka BMW volt tavaly - jelezte. A BMW az idén veti be újdonságát, az ultraluxus hétüléses X7 modellt, és plug-in hibrid újdonságokat is hoz.

A BMW 160 elektromos és plug-in hibrid személyautót adott el tavaly, elektromos járműveivel a legnépszerűbb márka ebben a szegmensben Magyarországon. A BMW márkakereskedői hálózata 15 tagú.

Az Audi 2018-ban 2229 autót értékesített Magyarországon, az eladások 19 százalékkal mérséklődtek, amit a Porsche Hungariához tartozó márka igazgatója, Mátrabérci Sándor a gépkocsimotorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljárásra (WLTP) átállás előre látható hatásának tulajdonít. Az idén viszont nagy előrelépést hozhat, hogy 2018-ban szinte teljesen megújult az Audi modellpaletta felső szegmense. A Győrben készülő népszerű modelltől, az új Q3 is sokat várnak.

Az Audi értékesítésében szintén jelentős, 32 százalékos részarányt tettek ki tavaly az SUV-ok, az előző évi 28 százalékos arány után. Az elektromobilitási versenybe a márka 2019-ben száll be több új modellel, és ettől kezdve minden évben egy-egy újabb kategóriában jelenik meg tisztán elektromos változattal. Az Audi 14 márkakereskedéssel rendelkezik Magyarországon.
warrenbuffettt
közösségi iroda
GettyImages-482460361
GettyImages-1162791014
penzvaltas forint dollar brexit
Alteo klub
OrbanViktor
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Befektetési termékek a magas hozam reményében.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
warrenbuffettt