Pont azokat az autókat veszik, amik a legnagyobb problémát okozzák
Üzlet

Pont azokat az autókat veszik, amik a legnagyobb problémát okozzák

MTI
Portfolio
Minden környezetvédelmi kampány ellenére is évről évre egyre nagyobb és erősebb autókat vásárolnak a németek.

Egyre erősebb autó kell a németeknek

A Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut tanulmánya szerint tavaly 153,4 lóerő volt a Németországban forgalomba helyezett új autók átlagos teljesítménye, 1,8 lóerővel, 1,2 százalékkal magasabb az előző évinél. Ezen belül is a dízelmotoros autók átlagos teljesítménye meghaladta a benzinesekét. A dízelek átlagos teljesítménye 168 lóerő volt, a benzineseké pedig 146 lóerő.

A dízeles autók részaránya tavaly harminc százalék körül ingadozott a forgalomba helyezett új autók között, míg a dízelbotrány kitörése előtt még ötven százalék körül volt ez az érték.

Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint a nagy motorteljesítményt előtérbe helyező vásárló preferenciákat nem befolyásolná a sebességkorlátozás kiterjedtebb bevezetése sem Németországban. Példaként Svájcot hozza fel a tanulmány, ahol szigorú sebességkorlátozás van életben, tavaly mégis 170 lóerő volt a forgalomba helyezett új autók átlagos teljesítménye. A német autóiparnak nem kell tartania a sebességkorlátozás bevezetésétől - szögezte le Ferdinand Dudenhöffer.

Nagyon nagy baj ez a gyártóknak

Az Európai Bizottság és Tanács által korábban elfogadott rendelet értelmében az autógyártóknak 2021-re átlagosan 95 gramm/kilométerre kell mérsékelniük a flottaszintű szén-dioxid-kibocsátásukat. A JATO Dynamics által tavaly közzétett statisztikákból viszont világosan kiderült, hogy az európai vásárlók dízelundora és az SUV szegmens népszerűsége miatt a legtöbb autógyártó esetében nemhogy csökkent volna a flottaszintű szén-dioxid-kibocsátás, hanem még emelkedett is 2017-ben.

A CAR-Institut most megjelent tanulmánya alapján pedig nem sok jóra számíthatnak az autógyártók, hiszen ez megerősíti azt, amit eddig is tudtunk: a korábbi trendek töretlenek. A vásárlók elfordultak a dízelautóktól, az SUV szegmens modelljei viszont nagyon népszerűek. Ez viszont komoly probléma, hiszen azok a szereplők, amelyek nem lesznek képesek határidőre teljesíteni az előírásokat, komoly büntetésekre számíthatnak. Erről egyébként részletesen alábbi cikkünkben írtunk:Az éremnek persze van egy másik oldala is, jellemzően az erősebb és nagyobb SUV-modellek azok, amiken a legnagyobb árbevételt és profitot tudják realizálni az autógyártók egyelőre.
london uk
üvegház - Getty-169030923
bkk_busz_bkv
dzsudzsak balazs focista
Nagy bejelentés készülhet: délután megszólal Matolcsy György
forintka191126getty
Népszerű
HEPA-Startup Campus
Ernyőmegállapodás segíti a hazai startupok globális terjeszkedését

A program képzéseket biztosít a külpiacra lépés iránt érdeklődő startupok számára.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
bkk_busz_bkv