Eddig csak suttogtak róla: összeáll a Daimler a kínaiakkal
Üzlet

Eddig csak suttogtak róla: összeáll a Daimler a kínaiakkal

MTI, Portfolio
A Daimler és az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Geely megállapodott arról, hogy közösen gyártják a Smart kisautók új, teljesen elektromos változatát Kínában - jelentett be a két cég csütörtökön.
Érdekel, hogy mi a véleménye a szakembereknek az autóipar legnagyobb kihívásairól? Jelentkezz még ma a Járműipar 2019 konferenciára!



A felek által közösen létrehozott, 50-50 százalékos tulajdonú vegyesvállalat székhelye Kínában lesz, a termelés pedig 2022-ben indulhat el. Az ügylet pénzügyi részleteit nem tárták fel.

A mostani bejelentés előtt egy nappal a Financial Times több forrásra hivatkozva azt közölte, hogy a Daimler várhatóan hamarosan eladja a Smart 50 százalékát a Geely járműgyártó vállalatnak, amely a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike. A lap által idézett források egyike azt is tudni vélte, hogy a hivatalos bejelentésre az április 16-án nyíló sanghaji autószalon kezdete előtt kerül sor.

A milliárdos Li Shufu az utóbbi időben sorra irányította magára a világsajtó figyelmét, 2018 februárjában éppen azzal, hogy a német szabályozási kiskapukat kihasználva gyakorlatilag teljesen észrevétlenül szerzett 9,7 százalékos részesedést a Daimlerben. Ezzel a húzásával egyébként rögtön a legnagyobb tulajdonosává vált a világ vezető prémiumautó-gyártójának.

A Daimlerbe történő bevásárlással Li Shufunak sikerült igazi nagyvadat lőnie, de cégcsoportjának a portfoliója eddig sem volt szegényes. Hogyha csak a járműipart nézzük, akkor a Geelynek 46 százalékos részesedése van a Hangzhouban, övék a Volvo személyautógyártó 100 százaléka, a Volvo teherautógyártóban 8,2 százalékos részesedése van, de tulajdonosa a Lotusnak (51%), a Protonnak (49,9%), a London Taxinak (100%) és a legnagyobb kínai autómegosztónak, az elektromos autót üzemeltető Cao Caonak is.

A mostani bejelentés azért is nagyon érdekes, mert Shufunak van egy nagyon erős víziója, a kínai autóipari befektető szerint a hagyományos autógyártó cégeknek "fel kell ébredniük", és a technológiai ismeretek megosztására kell átállítaniuk üzleti modelljüket annak érdekében, hogy a jövőben is elfogadható bevételt és nyereséget termelhessenek.

Azt, aki nem lép ki a saját világából, fel fogják falni a nagyok. A jövő nyertesei azok közül kerülnek ki, akik megosztják egymással erősségeiket

- jelentette ki korábban.

Eddig csak suttogtak róla: összeáll a Daimler a kínaiakkal
Li Shufu, a Zhejiang Geely Holding Group alapítója
Forrás: AFP
Érdekel, hogy mi a véleménye a szakembereknek az autóipar legnagyobb kihívásairól? Jelentkezz még ma a Járműipar 2019 konferenciára!
máv0921
Autóbaleset
online bolt_shutter
orvosi kamara0921
palkovicslászló0921
shutterstock_1100688464_rugalmas
brexit0115
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
online bolt_shutter