Üzlet

Európa már megint lemarad? Nagy a vita az autózás jövőjéről

Portfolio
Egyre nagyobb vita alakul ki Európában arról, hogy milyen távközlési technológia alkalmazásával kommunikáljanak egymással és az utak mentén elhelyezett infrastruktúrával a jövő autói. A vita akörül alakult ki, hogy a kommunikációhoz elsődlegesen a WLAN-t vagy a mobilhálózatot használják.
Az Európai Bizottság javaslata alapján rövid távolságokon a WLAN lenne a meghatározó kommunikációs csatorna, erről ma egyeztet az Európai Parlament. Amennyiben sem az Európai Parlament, sem az Európa Tanács nem emel kifogást a javaslattal szemben, akkor a jogszabály hatályba lép.

Ezért is aktivizálták magukat azok a szereplők, amelyek azt támogatják, hogy kezdettől fogva a mobilhálózatokat használják az autók közötti kommunikációban és az önvezető autózásban használt elsődleges csatornaként. A BMW és a Deutsche Telekom közösen írt levelet a német közlekedési miniszternek, Andreas Scheuernek, hogy vétózza meg az Európai Bizottság tervét. A két vállalat szerint az Európai Bizottság terve technológiai és politikai szempontból zsákutcába vezeti Európát.

A Bizottság indoklásában az szerepel, hogy a WLAN technológián alapuló, speciális, 5,9 GHz-es frekvencián működő ITS-G5 már érett és tesztelt formátum, amelyet jelenleg is használnak kommunikációra rövid távolságokon, a Bizottság szerint emellett kellene használni a 3G- és 4G-hálózatokat, ha nagyobb távolságban lévő eszközök, például autók vagy útszéli infrastruktúra közötti kommunikációról van szó.

A BMW és a Deutsche Telekom azonban azzal érvel, hogy a WLAN-megoldás csak egy átmeneti technológia, más régiókban nem ebbe az irányba indultak: Kínában kizárólag a C-V2X egységesített kommunikációs platformot használják, és az Egyesült Államokban is ebbe az irányba gondolkodnak. Ez a technológia már ma is bevethető, ráadásul a már most is meglévő LTE-hálózatot használja, miközben a WLAN-os megoldáshoz egy párhuzamos infrastruktúra kiépítésére lenne szükség, jelentős fejlesztési költségekkel. Az autógyártók globálisan egységesített megoldásban gondolkodnak, hogy ne kelljen minden piacon más megoldást fejleszteni.

(Handelsblatt)
Mathias Corvinus Collegium MCC könyvbemutató
Frankfurti tőzsde
GettyImages-466499300
Vezetőváltások az MFB-nél és a Hiventuresnél
D_KOM20170213009
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Esti szeminárium
A legegyszerűbb módszer, hogy a valószínűségeket saját oldaladra állítsd.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
GettyImages-1189907648