Az iparág, ahol elfogyott a munkaerő, de csak döcögve jönnek a robotok
Üzlet

Az iparág, ahol elfogyott a munkaerő, de csak döcögve jönnek a robotok

Portfolio
Munkaerőhiány, az online kereskedelem előretörése, technológiai fejlődés - ez az a három kihívás, ami leginkább meghatározza most a szállítmányozás és raktározási üzletágak mindennapjait és jövőjét. A McKinsey friss tanulmánya szerint a szállítmányozásban és raktározásban van a harmadik legnagyobb automatizációs potenciál a világon, mégis sok cég van még, amely nem szánta rá magát erre.
Már csak pár nap, és jön a Portfolio Smart Logistics konferenciája! Te már regisztráltál? Részletek itt:


Bár egyre több az automatizációs lehetőség, erre a logisztikai cégek többsége még nem nagyon szánta rá magát, a tanulmány szerint az okok között van, hogy nem lehet tudni, melyik technológiai újdonság lesz majd a befutó, az e-kereskedelem is szokatlanul erős versenyt generál, ráadásul az automatizációs fejlesztések sokkal hosszabb kifutásúak, mint amilyen hosszú szerződéseket jelenleg a szállítókkal kötnek a piacon.

A tanulmány szerint pedig pont a fent felsorolt három kihívásra jelenthetne megoldást az automatizáció. Számításaik szerint több mint 50 olyan technológia van, amelyek magasabb fokra tudnák kapcsolni az ellátási lánc automatizálását, ezen belül sok terület kapcsolódik a logisztikához. A problémát inkább az jelenti, hogy senki sem tudja biztosan, ezek közül melyik technológia lesz majd befutó, így a logisztikai cégek többsége kivár a befektetéssel.

Az iparág, ahol elfogyott a munkaerő, de csak döcögve jönnek a robotok
A tanulmány megoldásra váró problémaként hozza fel a szerződések rövid voltát a logisztikai piacon. A legtöbb ilyen szerződés általában 3 évre szól, ami lényegesen rövidebb időtartam, mint a múltbéli szerződések esetében. A cégek a gyakori tendereztetéssel igyekeznek faragni a költségeken, ezzel együtt a rövidebb elköteleződés lehetőséget ad nekik gyorsabban reagálni az új vásárlói igényekre.

Mindez a logisztikai piacon tevékenykedő cégekre nagy nyomást helyez, mert nekik olyan fejlesztéseik vannak, amelyek hosszabb kifutásúak, így a rövid időtávra szóló szerződések nem kifizetődőek, főként a kezdeti magas fejlesztési költségek miatt. Mindez az automatizációs törekvésekre is rányomja a bélyegét.

A tanulmány szerint eltérő megoldásokat kell fontolóra venniük a cégeknek a szerint, hogy szerződéses logisztikában vagy csomaglogisztikában tevékenykednek.
  • Előbbi esetben az e-kereskedelem, a többcsatornás ellátási lánc és az új, automatizált technológiák előretörésével kell, hogy felvegye a versenyt. Mindezek persze új lehetőségeket is teremtenek a szektor számára. Az automatizálás például enyhítheti az egyre szűkülő munkaerőpiactól való függőséget, főleg olyan munkakörökben, amelyek a nagy forgási sebességű termékekre épülnek, pl. szortírozás, termékválogatás. Nem beszélve arról, hogy csúcsidőkben, mint amilyen a karácsonyi időszak is, jól tud jönni egy nagyobb fokú automatizáltság. Mindettől függetlenül a szerződések rövid időtartama a szektorban továbbra is nagy probléma, így a szerződéses logisztikai szolgáltatással foglalkozó cégeknek olyan megoldásokon kell gondolkodniuk, mint különféle ösztönzők biztosítása hosszabb szerződések esetén, illetve a szerződés idő előtti felbontás esetén különféle büntetések beiktatása.
  • A csomaglogisztikával foglalkozó cégek esetében az automatizálási igény és elvárás talán még erősebb az egyre növekvő kereslet, illetve a gyorsaság és megbízhatóság iránti igény növekedésével. A csomagszállító cégek számára a fejlődési irányt nagyban meghatározza a szállítandó csomagok mérete: sok szolgáltató a nagyobb csomagokra fókuszáló eszközökbe fektet, megint mások az e-kereskedelem és online vásárlás előretörésével inkább a kisebb csomagokra specializálódnak. Az automatizálás kérdése a csomagok szortírozásánál és elosztásánál vetődhet fel leginkább, de itt nagy kihívást is jelent, főként a könnyebb és nehezebb súlyú, illetve törékenyebb csomagok miatt.



Már csak pár nap, és jön a Portfolio Smart Logistics konferenciája! Te már regisztráltál? Részletek itt:
NYSE, trader, broker, válság
toyota
bankkartya pos terminal nfc mobilfizetes
European parliament building, Brussels, Belgium
Frankfurti tőzsde
forintka191126getty
OTP fiók
Népszerű
HEPA-Startup Campus
Ernyőmegállapodás segíti a hazai startupok globális terjeszkedését

A program képzéseket biztosít a külpiacra lépés iránt érdeklődő startupok számára.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
cimlap_Mátra0122