Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Üzlet

Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv

Portfolio
Jelentős kérdéseket vet fel az EU új mobilitási csomagja, miután több olyan pontot is tartalmaz, amely jelentős versenyhátrányt jelent a magyar fuvarcégek számára. A Portfolio Smart Logistics fuvarozásról és szállítmányozásról szóló szekciójában az önvezető kamionok és telematikai rendszerek fejlődése mellett szó volt arról is, milyen csomagot dolgoztak ki a versenyképesség javítására a magyar fuvarcégek.
Laczkó Márk, a Logistical Data Solutions ügyvezető igazgatója előadásában arról beszélt, miképpen jelenik meg az öntanuló, mesterséges intelligencia a fuvartervező és értékelő rendszerekben:
  • Előadásában kitért arra, hogy több, vezetéshez kapcsolódó üzleti probléma is felmerül a fuvarszervezésben, ilyen a sofőr késői értékelése, nem pontos árkalkuláció, az útviszonyok és a fogyasztás közötti kapcsolat meghatározásához szükséges információk hiánya, illetve nincsenek információk a várható késések mértékéről.
  • Beszélt arról is, hogy a szolgáltatásuk lehetővé teszi a kamionok szenzoros adatainak beintegrálását egy mesterséges intelligenciát alkalmazó platformba, amely lehetővé teszi az üzemanyag megtakarítást, útvonal elemzést és tervezést és a keréknyomás optimalizálását is.
  • A kamionban található GPS nyomkövető eszközök adatintegrációja segíti a megfelelő minőségű nyomkövetési adatok létrehozását az elemzéshez, valamint külső adatforrások is értékelésre kerülnek - tette hozzá.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Fáczán Gergely, a Volvo Trucks Hungary kereskedelmi igazgatója a telematika és önvezető járművek fejlődési irányairól beszélt:
  • Kitért a Volvo Dynafleet telematikai rendszerére, amely az üzemeltető, a fuvarszervező, a könyvelő és a járművezető számára is fontos információkat biztosít. Egy telematikai rendszeren is dolgoznak, amely már figyelembe veszi az útviszonyokat is, ezzel segítve a fuvarszervezők munkáját.
  • Az önvezető járművek már léteznek, de egyelőre csak zárt rendszerben. Jelenleg Norvégiában van ilyen önvezető járművük egy 6 kilométeres útvonalon bányászati szolgáltatásokhoz.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Domokos Olivér, az Active Solutions ügyvezetője a munkaerőhiány problémájára igyekezett megoldásokat felvázolni:
  • Az egyik legnagyobb probléma ma a magyar cégeknél a magas fluktuáció a munkaerőpiacon, illetve az egyre emelkedő bérek. A logisztikai piaci, illetve saját adataik szerint egy sofőr pótlása mintegy 2-4 hónapot vesz igénybe, raktárosok esetén 6-9 hónap is lehet, mire az új ember betanul.
  • Elmondása szerint mintegy 2-3 millió forintba kerül a sofőr és raktáros munkaerő-pótlás. A gyakorlat emellett azt mutatja, hogy a fizetésemelés elménye 2 hónap alatt elmúlik, így a béremelés önmagában nem hatékony munkaerő-megtartó elem..


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Karmos Gábor, az MKFE főtitkára a közúti áruszállítás piaci aktualitásaira tért ki:
  • Jelenleg a magyarországi fuvarozócégek száma 12,5 ezer, ezek összesen több mint 76 ezer járművel rendelkeznek.
  • Kitért arra, hogy a teljes magyar GDP-nek mintegy 6%-át adják a fuvarcégek, az államháztartás bevételének pedig mintegy 5%-át.
  • Az EU-s csatlakozás óta 2015-ig dinamikusan nőtt a magyar közúti szolgáltatók teljesítménye, innentől kezdve viszont elkezdett csökkenni a teljesítmény, annak ellenére, hogy 2015-ben kijött egy jelentős versenyképességi csomag.
  • Előadásában kitért arra is, hogy jelenleg a költségnövekedések mellett a mobilitási csomag és a szabálytalan versenytársak is megnehezítik a piac életét.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
A fuvarcégeket érintő legforróbb aktualitásokról szólt a konferencia második panelbeszélgetése.
  • Barna Zsolt, a Waberer's Cégcsoport Regionális Szerződéses Logisztika üzletágának ügyvezető igazgatója szerint az új EU-s mobilitási csomag sok kihívást jelent a piac számára, azzal együtt, hogy így a gépjárművezetők munkakörülményei szerencsére javulnak. Viszont a csomag az egész magyar gazdaságra rányomhatja a bélyegét. Részben ez indokolta a szakma által létrehozott versenyképességi csomag, amely kormányzati támogatást adna a fuvarcégeknek ennek az időszaknak az átvészelésére. Kitért arra, hogy a kisebb fuvarcégeknek sokkal nehezebb dolguk van a fejlesztéseket véghezvinni, hiszen ezek sokszor még a nagy cégek számára is jelentős kiadásokat jelentenek. Megoldást jelenthet a szállítólevelek és fuvarlevelek digitalizációja is a versenyképesség fenntartásához - tette hozzá.
  • Karmos Gábor, az MKFE főtitkára a fenti versenyképességi csomag kapcsán kifejtette, hogy jelenleg folyamatban van ennek a tárgyalása a kormányzattal, igaz, sok olyan döntés született, ami szembement a racionalitással a közelmúltban. A mobilitási csomag nem vonatkozik az EU-n kívüli országokra, ami azért probléma, mert ők így versenyelőnybe kerülnek az uniós országokkal szemben - mondta.
  • Szontágné Hajnal Zsuzsanna, a Liegl&Dachser EL üzletág értékesítési vezetője logisztikai szempontból közelítette meg a panel témáját, és úgy látja, ilyen szempontból nem olyan borúlátó rendszer, de a fuvarozói alvállalkozók problémája előbb-utóbb náluk is kifejti majd a negatív hatását. Elmondása szerint az IT-fejlesztések jelentik a fejlődés egyik motorját.
  • Szucsányi-Borza Sebestyén, a Fuvar.hu alapítója úgy látja, hogy a furgonos cégeket a mobilitási csomag negatív hatásai egyelőre még nem érintik olyan negatívan, de a többlet adminisztráció és költségek ez esetben is felmerülnek.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
deloitte logo
Ipar 4.0 robot
Kásler Miklós EMMI
forint
Frankfurti tőzsde
autobaleset
varga mihály_mti
GettyImages-1006811190
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Esti szeminárium
Tőzsdei hullámlovaglás kezdő kereskedőknek.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
deloitte logo