Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Üzlet

Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv

Portfolio
Jelentős kérdéseket vet fel az EU új mobilitási csomagja, miután több olyan pontot is tartalmaz, amely jelentős versenyhátrányt jelent a magyar fuvarcégek számára. A Portfolio Smart Logistics fuvarozásról és szállítmányozásról szóló szekciójában az önvezető kamionok és telematikai rendszerek fejlődése mellett szó volt arról is, milyen csomagot dolgoztak ki a versenyképesség javítására a magyar fuvarcégek.
Laczkó Márk, a Logistical Data Solutions ügyvezető igazgatója előadásában arról beszélt, miképpen jelenik meg az öntanuló, mesterséges intelligencia a fuvartervező és értékelő rendszerekben:
  • Előadásában kitért arra, hogy több, vezetéshez kapcsolódó üzleti probléma is felmerül a fuvarszervezésben, ilyen a sofőr késői értékelése, nem pontos árkalkuláció, az útviszonyok és a fogyasztás közötti kapcsolat meghatározásához szükséges információk hiánya, illetve nincsenek információk a várható késések mértékéről.
  • Beszélt arról is, hogy a szolgáltatásuk lehetővé teszi a kamionok szenzoros adatainak beintegrálását egy mesterséges intelligenciát alkalmazó platformba, amely lehetővé teszi az üzemanyag megtakarítást, útvonal elemzést és tervezést és a keréknyomás optimalizálását is.
  • A kamionban található GPS nyomkövető eszközök adatintegrációja segíti a megfelelő minőségű nyomkövetési adatok létrehozását az elemzéshez, valamint külső adatforrások is értékelésre kerülnek - tette hozzá.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Fáczán Gergely, a Volvo Trucks Hungary kereskedelmi igazgatója a telematika és önvezető járművek fejlődési irányairól beszélt:
  • Kitért a Volvo Dynafleet telematikai rendszerére, amely az üzemeltető, a fuvarszervező, a könyvelő és a járművezető számára is fontos információkat biztosít. Egy telematikai rendszeren is dolgoznak, amely már figyelembe veszi az útviszonyokat is, ezzel segítve a fuvarszervezők munkáját.
  • Az önvezető járművek már léteznek, de egyelőre csak zárt rendszerben. Jelenleg Norvégiában van ilyen önvezető járművük egy 6 kilométeres útvonalon bányászati szolgáltatásokhoz.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Domokos Olivér, az Active Solutions ügyvezetője a munkaerőhiány problémájára igyekezett megoldásokat felvázolni:
  • Az egyik legnagyobb probléma ma a magyar cégeknél a magas fluktuáció a munkaerőpiacon, illetve az egyre emelkedő bérek. A logisztikai piaci, illetve saját adataik szerint egy sofőr pótlása mintegy 2-4 hónapot vesz igénybe, raktárosok esetén 6-9 hónap is lehet, mire az új ember betanul.
  • Elmondása szerint mintegy 2-3 millió forintba kerül a sofőr és raktáros munkaerő-pótlás. A gyakorlat emellett azt mutatja, hogy a fizetésemelés elménye 2 hónap alatt elmúlik, így a béremelés önmagában nem hatékony munkaerő-megtartó elem..


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
Karmos Gábor, az MKFE főtitkára a közúti áruszállítás piaci aktualitásaira tért ki:
  • Jelenleg a magyarországi fuvarozócégek száma 12,5 ezer, ezek összesen több mint 76 ezer járművel rendelkeznek.
  • Kitért arra, hogy a teljes magyar GDP-nek mintegy 6%-át adják a fuvarcégek, az államháztartás bevételének pedig mintegy 5%-át.
  • Az EU-s csatlakozás óta 2015-ig dinamikusan nőtt a magyar közúti szolgáltatók teljesítménye, innentől kezdve viszont elkezdett csökkenni a teljesítmény, annak ellenére, hogy 2015-ben kijött egy jelentős versenyképességi csomag.
  • Előadásában kitért arra is, hogy jelenleg a költségnövekedések mellett a mobilitási csomag és a szabálytalan versenytársak is megnehezítik a piac életét.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
A fuvarcégeket érintő legforróbb aktualitásokról szólt a konferencia második panelbeszélgetése.
  • Barna Zsolt, a Waberer's Cégcsoport Regionális Szerződéses Logisztika üzletágának ügyvezető igazgatója szerint az új EU-s mobilitási csomag sok kihívást jelent a piac számára, azzal együtt, hogy így a gépjárművezetők munkakörülményei szerencsére javulnak. Viszont a csomag az egész magyar gazdaságra rányomhatja a bélyegét. Részben ez indokolta a szakma által létrehozott versenyképességi csomag, amely kormányzati támogatást adna a fuvarcégeknek ennek az időszaknak az átvészelésére. Kitért arra, hogy a kisebb fuvarcégeknek sokkal nehezebb dolguk van a fejlesztéseket véghezvinni, hiszen ezek sokszor még a nagy cégek számára is jelentős kiadásokat jelentenek. Megoldást jelenthet a szállítólevelek és fuvarlevelek digitalizációja is a versenyképesség fenntartásához - tette hozzá.
  • Karmos Gábor, az MKFE főtitkára a fenti versenyképességi csomag kapcsán kifejtette, hogy jelenleg folyamatban van ennek a tárgyalása a kormányzattal, igaz, sok olyan döntés született, ami szembement a racionalitással a közelmúltban. A mobilitási csomag nem vonatkozik az EU-n kívüli országokra, ami azért probléma, mert ők így versenyelőnybe kerülnek az uniós országokkal szemben - mondta.
  • Szontágné Hajnal Zsuzsanna, a Liegl&Dachser EL üzletág értékesítési vezetője logisztikai szempontból közelítette meg a panel témáját, és úgy látja, ilyen szempontból nem olyan borúlátó rendszer, de a fuvarozói alvállalkozók problémája előbb-utóbb náluk is kifejti majd a negatív hatását. Elmondása szerint az IT-fejlesztések jelentik a fejlődés egyik motorját.
  • Szucsányi-Borza Sebestyén, a Fuvar.hu alapítója úgy látja, hogy a furgonos cégeket a mobilitási csomag negatív hatásai egyelőre még nem érintik olyan negatívan, de a többlet adminisztráció és költségek ez esetben is felmerülnek.


Összefog a magyar fuvarszakma az EU új szabálya miatt - A kormány asztalán a terv
A GDPR-nál is nagyobb kihívás vár a vállalkozásokra - Jön az ePrivacy
kórház állami egészségügy
brexit getty
koronavírus tőzsde
Népszerű
Debrecen télen
70 milliós befektetést is kaphatnak magyar startupok

A programhoz partnerként csatlakozott a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség is.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
A GDPR-nál is nagyobb kihívás vár a vállalkozásokra - Jön az ePrivacy