A Volkswagen és a BMW beszállt az európai gigafactory megépítésébe
Üzlet

A Volkswagen és a BMW beszállt az európai gigafactory megépítésébe

Portfolio
A svéd Northvolt hatalmas terveket dédelget évek óta, szeretnék felépíteni Európa legnagyobb lítium-ion akkumulátorgyárát. Ennek érdekében most egy 1 milliárd dolláros tőkeemelést is végrehajtottak, amelynek keretében a Volkswagen és a BMW is részesedést szerzett a vállalatban - áll a vállalat közleményében.
A Volkswagen pedig arról tájékoztatta a befektetőit, hogy megszerezte a Northvolt részvényeinek közel 20 százalékát. Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy a németek a svéd vállalattal közösen fogják felépíteni azt az 1 milliárd euróból megvalósuló akkumulátorgyárat Salzgitterben, amelyben a Volkswagen saját elektromos autóiba gyártanak majd akkumulátorokat. Igaz, erre még viszonylag sokat kell várni, az évi 16 GWh akkumulátorkapacitás előállítására alkalmas üzemben ugyanis csak 2023 végén, 2024 elején indulhat meg a termelés.

Nem úgy a Northvolt üzemében, amelynek építése már idén augusztusban megkezdődhet a most bevont friss tőkének köszönhetően. Az üzemben, amelynek éves akkumulátorgyártó-kapacitása eléri majd a 16 GWh-t, már 2021-ben megindulhat a termelés a tervek szerint.

A hírrel kapcsolatban fontos elmondani, hogy rengeteg autóipar szakember és cégvezető lobbizik azért az utóbbi években, hogy végre létrejöjjön az önálló európai autóakkumulátor-gyártó ágazat. A piacot ugyanis szinte teljes egészében az ázsiai beszállítók uralják, ez pedig komoly kockázatot jelent.

Az elektromos autózás térnyerése ugyanis veszélybe sodorhatja az európai beszállítókat, amelyek közvetlenül és közvetve 5 millió embernek adnak munkát. Roberto Vavassori, az European Association of Automotive Suppliers (CLEPA) elnöke korábban éppen arra hívta fel a figyelmet, hogy az elektromos autók elterjesztésével gyakorlatilag átjátsszák az üzletet Kínának, amely Dél-Koreával és Japánnal karöltve uralja az akkumulátorpiacot.

Vavassori számításai szerint az európai autógyártók minden egyes eladott elektromos autóval 4-7 ezer eurós bevételt generálnak az ázsiai beszállítóknak.

Mindezt látva könnyen megérthető, miért van hatalmas szüksége a vezető európai autógyártóknak és beszállítóknak arra, hogy saját akkumulátorgyártó-kapacitásokat kezdjenek el kiépíteni.

(Automotive News Europe)
Boris Johnson Brexit igeret beszed1500
facebook libra szablyozás
Westminster brexit brit kilepes tortenelmi dontes
lemairegetty
barabasialbertlaszlocimlapkep-20181130
elektromosroller
Brexit london tuntetes1500
GettyImages-1167008922
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Befektetési termékek a magas hozam reményében.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
facebook libra szablyozás