A magyar közlekedési klímaterv kapta a legrosszabb osztályzatot az EU-ban
Üzlet

A magyar közlekedési klímaterv kapta a legrosszabb osztályzatot az EU-ban

Portfolio
Messze a magyar kormány teljesít legrosszabbul a közlekedés üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentési terveit tekintve az Európai Unióban - derül ki az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) jelentéséből, amelyben a 28 uniós tagállam ilyen jellegű tervezeteit veti össze.
A közlekedés 2016-ban az Európai Unió teljes széndioxid-kibocsátásának 27 százalékát adta, tehát a kitűzött éghajlatvédelmi célokat aligha lehet elérni a közlekedési kibocsátások jelentős csökkentése nélkül. Ezt a célt is szolgálnák a Nemzeti Energia- és Klímatervek (NEKT): ezekben az összes tagországnak be kell mutatnia mindazokat az intézkedéseket, melyekkel a széndioxid-kibocsátást az uniós előírásoknak megfelelő mértékben csökkentik a különböző ágazatokban.

A T&E (amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja) korábban készített egy ajánláscsomagot az EU részére a közlekedés széndioxid-mentesítésére 2050-ig. Most ezzel vetették össze az eddig elkészült NEKT-tervezetek közlekedésre vonatkozó intézkedéseit: meghatározott szempontok szerint pontozták ezeket. Ha egy NEKT teljes egészében tartalmazza a T&E ajánlásait, akkor összesen 100 pontot kap.

A magyar közlekedési klímaterv kapta a legrosszabb osztályzatot az EU-ban
Levegő Munkacsoport
A legjobbnak a holland terv bizonyult 73 ponttal, amihez jelentősen hozzájárult, hogy 2030-tól tervezik kitiltani a robbanómotoros modelleket az új személygépkocsik piacáról. A magyar NEKT kapta a legkevesebb pontot, mindössze 13-at. Ennek a fő oka, hogy kevés intézkedést említ, és még ezek esetében sem fejtik ki, hogy milyen lépésekkel akarja az ország megvalósítani. Komoly hátránya emellett, hogy bár a Magyarországnak 2030-ig mindössze 7 százalékos kibocsátáscsökkentést kell teljesítenie (2005-höz képest), a közlekedésben nemhogy csökkentést nem tervez, de egyenesen 30 százalékos emelkedéssel számol a kormány.

A magyar közlekedési klímaterv kapta a legrosszabb osztályzatot az EU-ban
Levegő Munkacsoport
A közlekedés széndioxid-kibocsátását azért is érdemes csökkentenünk, mert annak az országnak, amely nem teljesíti a kibocsátáscsökkentési célokat, kvótát kell majd vásárolnia a túlteljesítő országoktól. Sokkal jobb lenne azt a nem kevés pénzt a célt teljesítő intézkedésekre fordítani, mint a büntetést kifizetni belőle - mondta Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse. Szerencsére decemberig, a végleges változat elkészítésének határidejéig még van idő arra, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztériumban kidolgozzák a részleteket, és megtalálják a módját annak, hogy mielőbb megkezdjék a közlekedési széndioxid-kibocsátás visszaszorítását. Erre egyébként részletes javaslatokat dolgoztunk ki, amelyet eljuttattunk a minisztériumnak is - állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

Címlapkép: shutterstock
A Budapesti Elektromos Mûvek Nyrt. MTI
roosevelt 7_8 iroda shutter
weworkiroda2
BET
Mosoczi_Laszlo_Jaszbereny_ikop1500
Richter
An oil pumping unit, also known as a
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
A Budapesti Elektromos Mûvek Nyrt. MTI