Megjött a javaslat: kitiltanák Bukarest központjából a környezetszennyező autókat
Üzlet

Megjött a javaslat: kitiltanák Bukarest központjából a környezetszennyező autókat

MTI
Kitiltaná Bukarest központjából a környezetszennyező autókat Gabriela Firea főpolgármester, a metropolisz övezeten kívül forgalomba helyezett autók behajtását a román fővárosba pedig környezetvédelmi matrica beszerezésétől tenné függővé.
Az erről szóló tervezetet szerdai sajtóértekezletén mutatta be a főpolgármester. A határozatot 45 napos közvita után, szeptemberben szavaztatná meg a főváros önkormányzati testületével.

Tervei szerint a határozatot 2020. január 3-ától léptetnék életbe. A más megyékben, vagy országokban forgalomba helyezett autók csak egy Oxigen B elnevezésű elektronikus matrica beszerzése esetén hajthatnak majd be Bukarestbe. A napi matrica árát 10 lejben (690 forint) az éves matricáét pedig 1900 lejben állapítanák meg.

Firea a fővárost körülvevő Ilfov megyei gépjárművek tulajdonosait felmentené a matrica kiváltásának kötelezettsége alól, arra hivatkozva, hogy - hozzá hasonlóan - az ottani lakosok többsége is bukaresti, és Ilfov megye valójában Bukarest metropolisz-övezetének számít.

A főpolgármester kitiltaná Bukarest központjából az összes olyan járművet, amelynek a légszennyezési besorolása nem éri el legalább az Euro 3-as szabványt.

Az Euro 3-as autók csak egy Oxigen C elnevezésű matricával közlekedhetnének majd a központban, amelyet egy hónapra 75 lejért, egy évre pedig 900 lejért válthatnak ki.

Firea szerint Bukarest a hatodik legszennyezettebb levegőjű város az Európai Unióban, ahol - Ilfov megyével együtt - 1,6 millió autó szerepel a gépjármű-nyilvántartóban.

Két éve a román környezetvédelmi minisztérium is még azt tervezte, hogy németországi mintára környezetvédelmi matrica-rendszert vezetne be a nagyvárosokban, de az elképzelést azóta sem váltották valóra. 2017 februárjától a román kormány eltörölte a környezetvédelmi illetéket, ami korábban megnehezítette a környezetszennyező autók forgalomba helyezését.

Romániában több mint hatmillió autó van forgalomban ezek háromnegyede tíz évnél régebbi gyártású jármű.

Románia 2007-es uniós csatlakozása óta különböző - a gépkocsi korától vagy környezetszennyezési paramétereitől függő - adónemekkel és illetékekkel próbálta elejét venni annak, hogy az Európai Unió autótemetőjévé váljék, de a regisztrációs adó vagy környezetvédelmi illeték minden eddig kipróbált változatáról kiderült, hogy sértik az uniós jogot, és a román államnak vissza kellett fizetnie a járművek forgalomba íratásakor beszedett illetéket.

A címlapkép forrása: Shutterstock
Japán belement a regionalizációba: a magyarok már könnyebben szállíthatnak húst járvány esetén
Benzin
nyugdíj191203gettystock
Ökológiai gazdálkodás: Magyarország az uniós lista végén kullog
Nemzeti konzultációt tart Emmanuel Macron
Kincses Gyula
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Hazai és nemzetközi kitekintés.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Benzin
Olvasta már? Olcsóbb lett a benzin