Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!
Üzlet

Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!

Portfolio
Májusban már egyszer felmerült, most újra előkerült a FiatChrysler és a Renault egyesüléséről szóló hír, olasz lapértesülések alapján ugyanis a tárgyalások nem szakadtak meg a két cég kötött, és nem került le az asztalról az egyesülés.
Az autóipari vállalatok egyre több kihívással szembesülnek, többek között
  • egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak kell megfelelniük
  • az autóipar egy évszázados történetében példátlan átalakuláson megy keresztül, jönnek az elektromos és hamarosan az önvezető autók, amelyekkel kapcsolatban masszív fejlesztési költségek is jelentkeznek
  • az elmúlt években bővült a globális autóértékesítés, a fontosabb autópiacokon egyre több autót értékesítettek, az elmúlt időszakban azonban például az Egyesült Államokban vagy Kínában már esnek az eladások
  • az Egyesült Államok és kereskedelmi partnerei közötti feszültségek alaposan átalakítják a gyártási helyszínekben és az értékesítési csatornákban kialakult rendszert.


Ezért nem meglepő, hogy az autóipari vállalatok egymás után jelentik be a különböző együttműködéseket,
  • 2017-ben a Toyota és a Mazda kötött megállapodást, amelynek keretében a két vállalat közösen fejleszt és gyárt autókat,
  • a BMW és a Daimler idén év elején jelentett be együttműködést a mobilitási szolgáltatásokban
  • idén júliusban a Volkswagen és a Ford jelentette be, hogy együttműködnek az elektromos és önvezető autók fejlesztésében,
  • a Honda 2,8 milliárd dollárt fektetett a General Motors önvezető autózással foglalkozó cégébe,
  • de van már együttműködés a Tesla és a Daimler, valamint a Volvo és a PSA között is.



Most egy újabb együttműködés formálódik, ráadásul itt nem csak néhány termék vagy szolgáltatás közös fejlesztéséről van szó, hanem két autógyártó egyesüléséről. Újra felmerült ugyanis, hogy egyesülne a Renault és a FiatChrysler.

A téma nem új, hiszen idén májusban már körbement a világsajtón, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytat a két autógyártó, akkor még arról szóltak a hírek, hogy a létrehozandó szövetségben a FiatChrysler és a Renault mellett a Nissan és a Mitsubishi is. A cégek egyesülését (vagy a cégek közötti tárgyalások befejezését) azonban azóta sem jelentették be, de olasz lapértesülések alapján a Renault és a FiatChrysler közötti tárgyalások azóta is folyamatosan zajlanak.

Ma nagyot emelkedett a Renault és a FiatChrysler árfolyama, elsősorban azért, mert olasz lapok újra a két cég egyesüléséről cikkeznek: az Il Sole 24 Ore részletes cikkben ír arról, hogy továbbra sem került le a napirendről a Renault és az FCA egyesülése, a tárgyalások nem szakadtak meg a két cég között. A lap nem hivatkozik különböző forrásokra, többek között azzal érvelnek, hogy a két vállalat piaci értéke még mindig nagyjából azon a szinten áll, ahol májusban, amikor körbementek a hírek a két cég esetleges egyesüléséről, ez pedig azt jelenti, hogy a piaci szereplők is a tranzakcióra számítanak. A Renault árfolyama közel 5, az FCA árfolyama pedig 4 százalékot emelkedett ma, magával húzva a teljes európai autószektort.

Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!


Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!
Az olasz lap szerint az ügy kifejezetten komplex, hiszen a francia állam még mindig 15 százalékos tulajdonosa a Renault-nak, amely egy szövetség tagja, aminek része a Nissan is, ráadásul a Renault és a Nissan kereszttulajdonolja egymást, így egy olyan megoldást kellene találni, amely a sok szereplő közül mindegyik érdekeinek megfelel.

Az egyesüléssel egy hatalmas kolosszus jönne létre, amely gyakorlatilag minden piaci szegmensben jelen lenne modelljeivel, a kis Renault Twingótól a luxusszegmensben a Maseratiig, vagy a hatalmas pickupokat és SUV-kat is kínáló Jeep és RAM márkákig. A két cég egyesülésének egyébként geográfiai szempontból lenne értelme, hiszen az FCA profitjának nagy része Észak-Amerikából, a Renault-é pedig Európából származik, így jól kiegészíthetnék egymást.

Tavaly egyébként a Renault-Nissan.Mitsubishi szövetség a világ 3. legnagyobb autógyártója volt, 10,36 millió eladott járművel, csak kicsit lemaradva a Toyotától (10,52 millió jármű) és a Volkswagentől (10,83 millió jármű). A FiatChrysler tavaly 4,8 millió autót adott el, ha a Renault és az FCA egyesülésével a Nissan és a Mitsubishi továbbra is a nagy szövetség tagja maradna, akkor messze a legnagyobb globális autógyártó jönne létre.


John Elkann, a FiatChrysler elnöke egyébként a múlt héten megerősítette, hogy a FiatChrysler továbbra is nyitott iparági együttműködésekre, akár egyesülne is más autógyártókkal, de alapvetően arra készül, hogy továbbra is egyedül áll helyt a versenyben.
gáztározo0921
klima0921
shutterstock_1424418242
szaudarábia0921
uzemanyag0920
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
uzemanyag0920