flight
Üzlet

Új világ jön a repülésben: megszűnnek a szuperolcsó jegyek?

Portfolio
A német kormány klímaintézkedéseivel számos érzékeny területet érintett: emelik az üzemanyagárakat, növelik a rövid távú légijáratokra szóló jegyek árának áfaterhét és minimum árat szabnak meg a repülőjegyekre - írja az Infostart.

Hónapokig tartó előkészítés és egy maratoni, 19 órás tárgyalás után szeptember 20-án elfogadta a német szövetségi kormány a 2030-ra kitűzött klímavédelmi célok elérését szolgáló tervét. (Németországnak a párizsi klímavédelmi egyezmény alapján 1990-hez képest 55 százalékkal kell csökkentenie szén-dioxid-kibocsátását 2030-ig.) Az ennek érdekében tervezett intézkedések alapgondolata a szén-dioxid-kibocsátás fokozatos "beárazása" és a klímabarát magatartás ösztönzése a lakosság terheinek növelése nélkül. Ezt többek között olyan intézkedésekkel tervezik elérni, mint:

  • az üzemanyagok literenkénti árát 2021-től fokozatosan mintegy 15 centtel (50,25 forint) emelik, ugyanakkor kilométerenként 5 centtel növelik a munkájuk miatt 20 kilométernél nagyobb távon ingázók adókedvezményét,
  • fokozatosan 0,625 centtel csökkentik a villamos energia kilowattóránkénti árát,
  • kibővítik az elektromos hajtású járművek vásárlását ösztönző támogatási rendszert, hogy 2030-ra a 7-10 millió közötti sávba emelkedjen a német utakon futó elektromos meghajtású járművek száma,
  • a távolsági járatokra szóló vonatjegyekre általános forgalmi adóját (áfa) 19 százalékról 7 százalékra csökkentik, és a bevételkiesést a belföldi utakra szóló repülőjegyek adóterhének emelésével pótolják. Bevezetik a minimum jegyárakat is (lásd alább).

A légiközlekedési partnerek ingerülten reagáltak a német kormány döntésére, ami súlyosan megnöveli a rövid távú légijáratok adóját és bevezeti a minimális jegyárakat - írta az iho.hu.

A német légiadók, amelyek aszerint változnak, hogy a járat rövid, közepes vagy hosszú távú, eddig 1,2 milliárd euróval terhelték az iparágat,

a mostani intézkedések ehhez képest plusz hatszázmillió eurót (vagyis 50%-os emelést) jelentenek.

A kormány egy másik, a légiközlekedést érintő döntése szerint ugyancsak a jövő évtől bevezetik a minimum jegyárakat, ami azt jelenti, hogy a tarifa nem lehet kevesebb, mint a járatot terhelő összes adó és illeték egy utasra eső összege.

Ez utóbbi intézkedésre már számítottak a légitársaságok, a KLM például önként döntött, és első lépésként 2020. március végétől a Thalys nagysebességű vonatával helyettesíti a Brüsszel és az amszterdami Schiphol repülőtér között közlekedő napi járatainak egyikét, így ötről négyre csökkentve a repülős csatlakozások számát.

Az olasz Alitalia (sok éve húzódó) privatizációjának egyik verziója szerint pedig a társaságot az olasz állami vasúttársaság venné meg, amely belföldön vonatokkal kötné össze a légiközlekedési csomópontokat és biztosítaná az integrált utazást. (Infostart)

100 forint shutter
onlinevásárláse-kereskedelem
mexikói katonák
wall street_shutterstock
Kiadta újabb hard-Brexit felkészítő anyagát Brüsszel: ez vár az emberekre és cégekre
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Befektetési termékek a magas hozam reményében.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
Alteo klub