DeutscheTelekom
Üzlet

Milliárdokat ér a Telekomnak a magenta szín, most megpróbálják elvenni tőle

Portfolio
Egyetlen színárnyalat jogai milliárdokat érnek, egy amerikai startup pedig szembe szállt a Deutsche Telekommal, vitatva a telekomcég által használt magenta színre vonatkozó védelmet.

A Deutsche Telekom nem ismeri a tréfát, ha a társaság által használt magenta színről van szó: 2003-ban a rivális Mobilcom számára sikerrel tiltották meg a szín használatát, az összetéveszthetőség veszélyére hivatkozva. A Deutsche Telekom célkeresztjébe most az amerikai biztosítási startup, a Lemonade került, mivel a cég 2015-ös alapítása óta használja a magenta színt az Egyesült Államokban.

A Lemonade azonban felvette a kesztyűt, a cég az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalához fordult azért, hogy a magenta színt nyilvánítsák nem védetté, a cég emellett azt kérte a Német Szabadalmi Hivataltól, hogy vonja vissza a Deutsche Telekomnak a magenta színnek a biztosítási szektorban való használatára vonatkozó követelését. A német cég 1995-ben levédette a rózsaszín tónust a Szabadalmi hivatalnál, a Deutsche Telekom szóvivője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy a cég mindenki márkajogát tiszteletben tartja, de ezt másoktól is elvárja.

A vitával mindkét fél sokat kockáztat, a Deutsche Telekom számára a magenta szín a cég márkaimázsának egyik kiemelt eleme, amelynek értékét a szakértők milliárdokra becsülik. Azonban az amerikai biztosítási startup is az alapítása óta a Magenta színt használja. A Lemonade vezetői először meglepődtek, amikor a cég megkezdte németországi működését, azonban a társaság applikációja által használt magenta szín miatt lépett a Deutsche Telekom. Júliusban a hamburgi bíróság előzetes határozatot adott ki a Deutsche Telekom részéről, amelyben arra utasította a Lemonade-et, hogy ne használja a magenta színt.

Az amerikai startup követte az utasításokat, és azóta egy piros tónust használ német hirdetéseihez, a cég által használt rózsaszín helyett, az amerikai cég azonban nem akar ebbe belenyugodni. A Lemonade társalapítója szerint érdemes megvizsgálni az elképzelést, hogy a Deutsche Telekom megtilthatja más cégek számára a magenta szín egész Európában történő használatát.

A magenta-vitában azonban aligha várható gyors döntés, egy korábbi, hasonló jellegű ügyben hét évig tartott, mire a vita lezárult; az eljárás ebben esetben is évekig elhúzódhat. A Lemonade társ-alapítója azonban lazán veszi az egészet, bár szerinte fogalmuk sincs, hogy hová vezet ez az egész, de mindeközben megpróbálják majd jól érezni magukat.

(Handelsblatt)

Címlapkép forrása: Shutterstock

Csanyi Sandor Prima Primissima dijatado
szergej lavrov oroszorszag
Elkezdődött a visszaszámlálás, május végén jön a Brain Bar
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Elkezdődött a visszaszámlálás, május végén jön a Brain Bar