A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát
Üzlet

Mindenki nyugodjon meg, megmarad a Fiat és a Peugeot

MTI
A tervezett egyesülést követően is megtartaná összes autómárkáját a PSA Group és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - jelentette ki Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója, az összevont csoport vezérigazgatói posztjának várományosa egy tévéinterjúban pénteken.

A vezérigazgató a francia BFM Business csatornának adott interjúban rámutatott, hogy a két csoport jól kiegészíti egymást mind földrajzi lefedettség, mind technológiai ismeretek és márkaválaszték tekintetében. A Refinitiv Eikon üzleti adatszolgáltató cég kimutatása alapján az FCA forgalmának 66 százalékát termeli ki az észak-amerikai piacon, míg a PSA mindössze 5,7 százalékát. A PSA elsősorban az európai piacra összpontosítja figyelmét.

Carlos Tavares leszögezte: a PSA birtokában lévő öt és az FCA birtokában lévő kilenc autómárka mindegyike megmaradna az egyesülést követően is.

Nem látok olyan okot, amiért bármelyiket is fel kellene számolni. Mindegyiknek megvan a maga története és a maga erőssége

- mondta.

A francia autóipari konszern vezérigazgatója az első alkalommal szólalt meg a nyilvánosság előtt azt követően, hogy a két konszern a múlt héten bejelentette szándékát a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportjának létrehozására, egyesüléssel.    

John Elkann, az FCA elnöke és az egyesült csoport elnöki posztjának várományosa a múlt pénteken egy torinói rendezvényen adott nyomatékot annak a meggyőződésének, hogy a tervezett 50-50 százalékos tulajdoni részarányú egyesülés "jelentős üzleti lehetőségeket nyitna meg" az olasz konszern előtt. Egyesítheti például a két konszern erőforrásait a szigorodó kibocsátási normák teljesítéséhez és a mobilitási villamosításhoz, az önvezető járműtechnológiához szükséges kutatások és fejlesztések finanszírozására. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az egyesülésről folyó tárgyalások még meglehetősen korai szakaszban járnak.

A két autóipari konszern egyesüléséhez azonban versenyfelügyeleti engedélyre is szükség lesz. Ezzel kapcsolatban Carlos Tavares a tévéinterjúban közölte: nem számít rá, hogy komoly versenyjogi követelményeknek kényszerülnének majd eleget tenni az egyesülés érdekében, de amennyiben igen, akkor készek a szerint eljárni. A feltételezett versenyjogi elvárásokkal kapcsolatban nem bocsátkozott részletekbe. A szükséges felügyeleti engedélyekre tekintettel azonban az egyesülést nem lehet egy évnél rövidebb idő alatt tető alá hozni - mondta.

A tervezett egyesülés egyik legkényesebb pontja a foglalkoztatottak számának valószínű csökkentése. A két konszern együttesen 400 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Az állásvesztés lehetősége egyaránt aggodalommal tölti el a párizsi és a római kormányt, valamint az érintett szakszervezeteket. A lehetséges állásvesztéssel kapcsolatban Tavares csak annyit jegyzett meg, hogy ha ilyesmire sor kerül, annak csak "autóipari és nem vállalati" okai lehetnek. Megjegyezte, hogy a két konszern gyárak bezárása nélkül is több milliárd eurós megtakarításra tehet szert az egyesülésnek köszönhetően.

Roska Botond
Ader Janos 2050 Magyarorszag klimasemlegesseg GettyImages-810451352
Varga Judit magyar vetoGettyImages-1156220693
unios tagsag visszaforditas Emmanuel Macron GettyImages-1187821001
Motor app Continental
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Első lépések a tőzsdei megtakarítások felé.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
2019. november 21.
Property Investment Forum 2019
repules szegell iata GettyImages-1180597944