Előfizetői tartalom

Egyetlen ábra arról, milyen pusztítók a városi terepjárók

Arról, hogy mennyire népszerűek a városi terepjárók, és hogy ezek az autók a méretüknél, súlyuknál és nagyobb légellenállásuknál fogva többet fogyasztanak, mint a hagyományos középkategóriás autók, már többször írtunk, a Nemzetközi Energia Ügynökség azonban konkrét számokkal szemlélteti, hogy mit is jelentenek károsanyag-kibocsátás szempontjából az SUV-ok, és hogy milyen árat kell fizetnünk a kényelmesebb ki- és beszállásért, a magasabb üléspozícióért.
Globális trend a SUV-ok előretörése, az Egyesült Államokban az összes eladott személyautó közel fele, Európában pedig nagyjából harmada városi terepjáró, Kínában státuszszimbólumnak számítanak, és Indiában és Afrikában is egyre népszerűbbek, bár ott még alacsonyabb a SUV-ok piaci részesedése, de egyre szélesebb az a társadalmi réteg, amelyik megengedheti magának...

Tisztelt felhasználónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük, lépjen be az alábbi űrlapon:

 

Cikkarchívum előfizetés

1 543 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái