GettyImages-969205580
Üzlet

Évtizedes csúcs az európai autópiacon

Portfolio
Erős volt az október az európai autópiacon, a növekedés azonban részben annak tudható be, hogy egy éve a WLTP-átállás miatt nagyot estek az eladások, így egy gyenge hónaphoz képest nőtt nagyot az értékesítés, de így is egy évtizede nem volt olyan erős az október az európai autópiacon, mint idén.

Idén októberben 2009 óta nem látott csúcsra emelkedett az októberi autóértékesítés az Európai Unióban, az egy évvel korábbihoz képest 8,7 százalékkal több, 1,18 millió személyautót adtak el az EU-ban. A növekedés első ránézésre masszív, a teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy tavaly október speciális hónap volt az európai autópiacon a WLTP mérési metódusra való átállás miatt, abban a hónapban 7,3 százalékkal estek az eladások, így a mostani növekedés nagy része is bázishatással magyarázható.

Persze az, hogy a teljes piac nagyot nőtt, még nem jelenti azt, hogy minden gyártó egyformán profitált volna a bővülésből, elsősorban azoknak a cégeknek az eladásai nőttek nagyot, amelyek egy éve a legnagyobb csökkenést érték el az értékesítésben a WLTP-re való átállás miatt. A nagyobb márkacsoportok közül a Volkswagen, a Renault és a Toyota tudta növelni érdemben az eladásait, közülük is kiemelkedik a Volkswagen csoport, ami közel harmadával több autót adott el idén októberben, mint egy éve, ehhez a legnagyobb mértékben az Audi (+65%) és a Volkswagen (+29%) járult hozzá, de a Porsche eladásai is megugrottak, közel ötször annyi, összesen 8858 autót adtak el. A lista végén kisebb piaci részesedésű gyártók, a Honda, a Mitsubishi és a Jaguar Land Rover áll.

Az év eddigi 10 hónapjában a teljes piac mérsékelten, 0,7 százalékkal zsugorodott, a nyertesek közé a Volvo, a Toyota és a Mazda tartozik, de a VW Csoport is növelte eladásait, miközben szenved az FCA Csoport, a Nissan eladásai pedig negyedével estek.

Októberben tovább növelték részesedésüket a német gyártók, a Volkswagen Csoport, a BMW és a Daimler is, részesedést vesztettek a franciák és az FCA is. A piac negyede még mindig a Volkswagen Csoporté, a PSA Csoport autói adják a piac közel hatodát, a Renault pedig a tizedét. A világ egyik legnagyobb autógyártójának, a Toyotának a részesedése Európában csupán 5 százalék körüli, a lista végén jellemzően japán gyártók állnak.

Kevés ország kivételével szinte minden piacon nőttek az eladások, a legnagyobb mértékben néhány kisebb piacon (Románia, Litvánia, Írország), a nagyobb piacok közül Németországban közel 13, Franciaországban közel 9, Olaszországban pedig 7 százalékkal több autót adtak el, mint egy éve. Magyarországon októberben 14 százalékkal, a január-október időszakban pedig 10 százalékkal nőttek az eladások az ACEA adatait szerint.

Címlapkép: Yegor Aleyev\TASS via Getty Images

berlin
grönland
franciatüntetés
bika wall street index tőzsde
Frankfurti tőzsde
tsystems
donaldtrump
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Esti szeminárium
A legegyszerűbb módszer, hogy a valószínűségeket saját oldaladra állítsd.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
bika wall street index tőzsde