airbusa400m
Üzlet

Veszteséges évet zárt az Airbust és a koronavírust emlegeti

Portfolio
Több mint 1 milliárd eurós veszteséggel zárta a 2019-es évet az Airbus – derül ki a társaság ma reggel közzétett gyorsjelentéséből. A hatalmas mínusz a társaság egyik katonai gépéhez kapcsolódó vesztegetési botránnyal függ össze. De a repülőgépgyártó az idei évre az eredmények javulását ígéri és azt, hogy 880 utasszállítót leszállít, ami rekordot jelent.

A 2019-es év főbb számai:

  • Rekordszámú utasszállító repülőgépet adott át tavaly az Airbus, 863 darabot, 63 darabbal többet, mint egy évvel korábban, ezzel lekörözte a Boeinget és a világ legnagyobb repülőgépgyártója lett a leszállított gépek száma alapján
  • 2019-ben nettó szinten 768 darab utasszállító repülőgépre kapott megrendelést, így az év végére a rendelésállomány 7482 darabra rúgott, aminek összértéke listaáron 471 milliárd dollár
  • Az évet 70,5 milliárd eurós bevétellel zárta, ami 11 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ebből valamivel több mint 10 milliárd eurót tett ki a védelmi üzletág, ahol 2 százalékos volt a növekedés
  • Az egyszeri tételektől (mint a reorganizációs költségek, céltartalékolások, akvizíciók, devizaárfolyam-változások) tisztított működési eredmény 6,95 milliárd euróra rúgott, ami 19 százalékkal magasabb az előző évinél
  • Az egyszeri tételeket is tartalmazó működési eredmény a negyedére esett az előző évhez képest, 1,3 milliárd euró lett (73 százalékos zuhanás)
  • A nettó eredmény szintjén 1,36 milliárd eurós veszteséget könyvelt el az Airbus, szemben az egy évvel korábbi 3 milliárd eurós profittal
  • Az eredményeket nagyban rontotta az A400M katonai géphez kapcsolódó vesztegetési botrány, ami 3,6 milliárd eurós büntetéssel járt, valamint a pénzügyi eredmény is nagy mínuszt mutatott pénzügyi eszközök átértékelése miatt
  • Az idei évre arra számít a menedzsment, hogy tovább tudja növelni a leszállított gépek számát, 880 utasszállítót terveznek átadni idén, az egyszeri tételektől tisztított működési eredmény pedig 7,5 milliárd euró lehet, ami közel 8 százalékos emelkedés lenne az idei évhez képest. A vezetőség hozzáteszi, hogy ezek a prognózisok feltételezik azt, hogy a világgazdaság és a légiforgalom az előzetes várakozásoknak megfelelően alakul, ami nem számol nagy sokkokkal (például a koronavírus hatásaival sem) és feltételezi, hogy a vámok változatlanok maradnak a világban
  • A veszteséges év ellenére magasabb osztalékot fizet az Airbus a 2019-es év után, mint 2018 után fizetett, részvényenként 1,8 eurót, ami a jelenlegi árfolyammal számolva 1,3 százalékos osztalékhozamnak felel meg

Az éves jelentésre eséssel reagáltak az Airbus részvényei, a papírok 1 százalékos mínuszban tartózkodnak a nyitást követően.

Címlapkép: SeongJoon Cho/Bloomberg via Getty Images

olaszország vírus koronavírus
orvos labor egészségügy kórház
Vágó László interjú
koronavírus vírus labor
forint200117
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Alapoktól a kereskedési, befektetési stratégiákig.
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
BÉT