7 szupermenő startup, ami durva pofára eséssel landolt a süllyesztőben
Üzlet

Minden ötödik startupra pozitív hatással van a vírusválság

Portfolio
Startup Krízis kérdőívet készített a Design Terminal (DT). Az anonim kérdőívvel azt mérték fel, hogyan, milyen területeken érinti őket a pandémia okozta krízis, milyen támogatásra van szükségük a startupoknak ezekben az időkben. A végső cél, hogy megtudják, mi kerüljön abba a „túlélő csomagba”, amely segítheti a vállalkozásokat a továbbiakban: a kérdőívre 22 országból 240 válasz érkezett.

A szakemberek rákérdeztek többek közt arra, van-e olyan aspektusa a krízisnek, ami pozitívan érintheti, érintette a startupokat, és arra is, milyen életmentő lépéseket tettek eddig önmaguk megóvása és a közösségek érdekében, valamint arra is, hogyan látják a jövőt. A kitöltések leginkább a Kelet-Közép Európai régióból érkeztek, de akadt válaszoló Olaszországból, Indiából, Barbados-ról, Ugandából, az Egyesült Királyságból, Oroszországból, Franciaországból és Chiléből is.

A kutatás konklúziói segítik a szervezőket abban, hogy célzott és a jelenleg leghasznosabb képzési tervet állítsanak össze Közép-Európa első Virtuális Mentorprogramjában résztvevő csapatok számára. A korábbi években már több mint ötven startupot támogatott a program, mely most az online térbe költözik.

A kutatás főbb megállapításai

  • A válaszadók 25%-a úgy látja, hogy számára a krízis lehetőség. A cégek a vírus hatására többet, nagyobb koncentrációval, hatékonysággal dolgoznak, leginkább remote módban. A helyzet megengedi számukra, hogy „out of the box” gondolkodjanak, szolgáltatásuk, termékük iránt megnőtt a kereslet.
  • Természetesen több cégnek jelenleg a fő célja a csőd elkerülése. Ehhez különböző, a megszokottól eltérő stratégiákat kell kidolgozniuk. A kiadások csökkentése mellett webshopokat indítanak, később beváltható kuponokat árusítanak, szélesítik a portfóliókat, e-learning felületek segítségével továbbképzik magukat és a kollégákat.
  • A startupok jelenleg leginkább a finanszírozás terén szorulnak segítségre. Ezt követi a marketing és a sales, majd a leadership. Bár a válaszokból az derül ki: jól látják, miszerint a likviditás biztosítása elsődleges, ennek ellenére kevesen foglalkoznak a költségcsökkentéssel, irányváltással, árbevétel növeléssel, válságterv készítésével. Legfontosabb feladat a fenntarthatóság megőrzése, mely az árbevétel-költség reláció összehangolásával, a jövőkép tényekkel való folyamatos összehangolásával érthető el.

    A cégek 78%-a azt állította, hogy a vírushelyzet a fejlődésüket negatívan befolyásolta, 22% viszont pozitív hatásról számolt be.

    A legfőbb problémák:
  • Eladás hiánya, a megrendeléseket törölték;
  • A személyes találkozások hiánya befolyásolja az eladásokat;
  • Az új szerződések hiánya, nincs új ügyfél, potenciális vásárló;
  • Csökkent a havi bevétel;
  • Ezek leginkább a saleshez és bevételhez kapcsolódnak. Nagyon kevés válasz utalt arra, hogy a munkaerő hiánya vagy a termékfejlesztés megtorpanása lenne a közvetlen hatás.

A legtöbb cég attól fél leginkább, hogy kiapadnak a pénzügyi forrásai.

A cégek egyharmada látja a távmunka pozitív aspektusait, hiszen van idejük azokra a dolgokra, amikre korábban nem volt. Leginkább a termék designjára, ütemterv pontosítására, a termék összetevőiben, jellemzőiben való elmélyedésre és így tovább. Ebben lehet nekik segítséget nyújtani.

A startupok a legnagyobb aggodalmat egy potenciális pénzügyi krízis kapcsán érzik (65%), ezután jön a sorban a pénzügyi támogatás hiánya, 11%-kal. A bevétel csökkenése miatt a legtöbb cégnek segítségre van szüksége, a startupok 76%-a keresi a financiális támogatást.

Azok a területek, amikben leginkább elveszettnek érzik magukat a pénzügy, a befektetések, a sales, marketing és a vezetői stratégiák. Ez azt jelenti, hogy arra fókuszálnak leginkább, hogy hosszú távon biztosítsák a vállalkozásuk továbbélését.

A legtöbb válaszadó felismerte, hogy itt az ideje, hogy termékeik online, otthoni kihasználására koncentráljanak.

Azok, akik egy olyan piaci szegmensben vannak, ahol a digitalizáció gyenge, felismerték ezt a problémát, és megpróbálták a termék ütemtervét ebbe az irányba terelni. Szinte minden pozitív válasz az online irány fokozásáról szól, mint például az e-kereskedelem, az e-marketing, vagy az elektronikus oktatás.

A DT a befektetőket is megkérdezte: összefoglalva elmondható, hogy a vírus természetesen őket is érinti, de minden startup esetét külön-külön kezelik, értékelik, és a legjobb döntésekre törekednek. Az új befektetések esetében megjósolható visszaesés, de a befektetések nem fognak leállni, és a piac hamarosan talpra áll.   

Címlapkép: Getty Images

német cseh határellenőrzés koronavírus járvány
járvány koronavírus brazília
Frankfurti tőzsde
virág barnabás mnb
trend és varos
mol campus látványterv
olaj, wti
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Miért előnyös trendkövető kereskedővé válni, hogyan azonosítod a piaci irányokat?
Online előadás
Egyszerű, kézzel fogható praktikák, termékek az olajár meglovaglásához.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2020. június 11.
Tudatos felkészülés a generációváltásra
2020. június 25.
Járműipar: Korszakváltás a beszállítóknál koronavírus idején
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
Frankfurti tőzsde