Portfolio signature

Újra zuhanás a tőzsdéken – Jó ötlet most BMW-be, Daimlerbe, Volkswagenbe fektetni?

Ha volt szektor, amit alaposan megtépázott a globális koronavírus-járvány miatt bekövetkezett válság, az az autóipar. Világszerte egymás után álltak le a gyárak, zártak be a kereskedések, nem csak a gyártás, de az értékesítés is zuhant. A válság az árfolyamokon is mély nyomot hagyott, nagyot esett az autóipari cégek, így a három nagy német autógyártó, a BMW, a Daimler és a Volkswagen árfolyama is, olyan mélyre esett a részvények árazása, amilyenre az elmúlt két évtizedben csak ritkán láttunk példát. Megnéztük, mi történt az elmúlt hónapokban a német autógyártók árfolyamával, hogy néz ki az árazás, mit gondolnak az elemzők, és milyen technikai szintekre érdemes figyelni.

Mi történt az elmúlt hónapokban a grafikonokon?

BMW

A BMW árfolyama is évek óta lejtmenetben halad, 2015 februárjában még 122 eurón állt, majd onnan idén március közepére 37 euró alá esett, vagyis ezen az időtávon elveszítette értékének 70 százalékát. Az idei február 19-i 65,4 eurós szintről egy hónap alatt 44 százalékot esett, majd onnan 54 százalékot pattant fel, de még így is 13 százalékkal áll alacsonyabban, mint február közepén.

bmw chart

Daimler

A cikk tartalmából

  • Egy hónap alatt lefeleződött a német autógyártók részvényárfolyama
  • Azóta viszont masszív rali bontakozott ki, 60-70 százalékos árfolyamemelkedéssel
  • Rég nem látott alacsony szintre estek az árazások
  • Probléma, kihívás van bőven, de a három német autóipari részvény lehetőség is a ciklikus papírokba fektetőknek

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés